Tento článek o zkušenosti s používáním smsticketu napsal hlavní pořadatel hudebního festivalu Rosnička, který se koná od roku 2011 ve Svitavách a je zaměřen na novou elektronickou hudbu.
Na Rosničce používáme platformu smsticket od roku 2020 a to znamená, že letos máme za sebou 4. ročník festivalu v koprodukci s tímto bez nadsázky opravdu dobrým a propracovaným ticketingovým řešením. A co je dobré zmínit - s rostoucími zkušenostmi s produkcí festivalu a hlubším poznáním smsticket prostředí se nám daří každým rokem využívat více a více funkcí, které smsticket nabízí.
2020
V prvním roce spolupráce jsme prodávali jeden druh vstupenek, které jsme pak na bráně odbavili pomocí aplikace a inkasovali peníze. Tehdy nás ani nenapadlo, jak široké využití smsticket ve skutečnosti nabízí a jak lze nástroje této platformy využívat. Každý rok jsme v smsticketu objevovali další funkce.
A jak vypadal letošek?
2023
- Návštěvníci si své vstupenky vybírali v interaktivní mapce v podobě barevné žáby a díky funkci iframe i přímo na našem webu. Mohli si vybrat ten kus žáby, který se jim líbil. Jednotlivé kusy se cenově lišily. Nejde o nic jiného než o vizuální zobrazení cenových vln, přičemž jsou v nabídce všechny zároveň.
Tento způsob prodeje vstupenek jsme zvolili pro zpestření nákupního procesu, aby byl festival pro návštěvníka zážitkem již od prvního kontaktu. A pokud návštěvník chtěl, mohl si koupit dražší vstupenku a tím podpořit festival o něco více.
- Vstupenky už za stejnou cenu jako na místě jsme prodávali online přes smsticket i v průběhu celého festivalu.
Předprodej vstupenek totiž může běžet i během trvání akce. Lidé tak mají možnost si koupit vstupenku on-line a zaplatit mobilem (Apple Pay, Google Pay) i kdykoliv po zahájení festivalu.
- Na stánku s festivalovým merchandisingem jsme akceptovali platební karty díky mobilnímu platebnímu terminálu smsticket.
Znatelné zvýšení prodejů, než kdybychom návštěvníkům nabídli pouze možnost platby v hotovosti. Díky tomu jsme tržbu za prodej zboží zvýšili o několik desítek tisíc Kč a pomohli tak festivalovému rozpočtu.
- Kompletně jsme přesunuli guestlist vstupenky (partneři, výherci soutěží atd.), interprety i jejich doprovod do on-line odbavení.
Výrazné usnadnění práce personálu na vstupu na akci a jasná evidence reálné návštěvnosti festivalu. Konec nepřehledných guestlist papírů a škrtání jmen. :)
- Pak jsme v reálném čase přímo v pořadatelském rozhraní sledovali, jak návštěvní proudí do areálu festivalu.
Mít přehled o reálné situaci v areálu festivalu se hodí na všech frontách.
- V průběhu předprodeje vstupenek jsme využívali data z Google Analytics, aplikovali výkonnostní marketing a remarketing díky Meta Pixelu.
Komplexnější disciplína, která vyžaduje pokročilé zkušenosti a vědomosti.
- V marketing kampaních jsme úspěšně pracovali se slevovými kódy.
Slevový kód akceleruje prodeje vstupenek a dá se interaktivně využít v marketingové komunikaci.
- Pozvali jsme všechny návštěvníky předchozích ročníků pomocí velmi účinné reklamní sms kampaně.
Nejlepší věc, se kterou jsem se v rámci propagace našeho fesťáku kdy setkal. SMS kampaň každý rok prodá nějaké vstupenky a hlavně mám jistotu, že se předchozí návštěvník o dalším ročníku festivalu skutečně dozví. SMS zprávy si všimne úplně každý.
- Aktuální návštěvníky jsme pak během akce pomocí informační smsky informovali o denním programu.
Návštěvníky jsme vybídli, aby ze stanového městečka do festivalového areálu dorazili co nejdříve a neunikl jim zajímavý program. V minulosti jsme použili i k varování o blížící se bouřce.
Dnes je pro nás vstupenková platforma smsticket mnohem víc než jen mašinka pro prodej vstupenek. Hraje zásadní roli v marketingu a zlepšuje nám work-flow téměř ve všech oblastech pořádání festivalu. Třeba jednou bude smsticket umět stavět i ploty!