Event marketing hraje v moderní marketingové strategii klíčovou roli, protože umožňuje značkám přímou interakci se svým publikem. Prostřednictvím různých akcí a událostí mohou firmy nejen budovat povědomí o své značce, ale také vytvářet vztahy se zákazníky. Tento typ marketingu nabízí jedinečnou příležitost pro osobní kontakt, což je v digitálním věku obzvláště cenné.
Co je event marketing
Event marketing využívá akce nebo události k přímé nebo nepřímé propagaci vlastní značky nebo služeb. Jedná se o strategii, kterou mohou využívat jak velké firmy, tak i drobní podnikatelé. V případě malých firem, které nedisponují velkým rozpočtem, se často jedná o zajímavou příležitost, jak navázat výhodnou spolupráci a budovat povědomí o značce.
Běžnou formou event marketingu jsou:
- odborné konference, semináře, workshopy,
- sportovní události,
- festivaly, plesy, kulturní, benefiční a jiné zábavné akce.
Praktické ukázky úspěšného event marketingu
Typicky veřejným event marketingem je například uvedení nového produktu nebo služby, a to na různých typech akcí jakými jsou již zmíněné konference, ale mohou to být také různé hackatony, sportovní události, kulturní a zábavné akce. Pojďme si představit několik praktických příkladů úspěšného event marketingu:
Pivní slavnosti – Bernard Fest
Bernard Fest je skvělým příkladem event marketingu. Tento hudební festival, pořádaný pivovarem Bernard v Humpolci, každoročně přiláká oblíbené umělce a tisíce návštěvníků. Bernard navíc pořádá v rámci festivalu exkurze po pivovaru. Pivo a zábava jdou skvěle ruku v ruce. Tento festival je výbornou příležitostí, jak oslovit široké spektrum návštěvníků a zároveň posílit povědomí o značce. Bernard Fest je jednou z mnoha pivních slavností, které se u nás každoročně konají.
Použitý obrázek je ze stránek Bernard festu.
Mladí vinaři a jiné vinařské akce
Dalším zajímavým příkladem event marketingu jsou Mladí vinaři, kteří pořádají akce spojené s ochutnávkami vína za doprovodu hudby na různých místech v Brně i v Praze. Jedná se o skupinku mladých lidí, kteří se snaží zvyšovat povědomí o kvalitě vína. Zajímavou formou event marketingu spojenou s vínem jsou Otevřené sklepy – akce, kdy vinaři otevřou své sklepy pro veřejnost, aby představili své víno a vinařství. Otevřené sklepy často zahrnují prohlídky, degustace, živou hudbu a další aktivity. Mezi nejznámější vinařské události u nás patří např. festival Mezi Sklepy, kde se mohou návštěvníci těšit na více než 40 sklepů v areálu Pod búdami v Mutěnicích.
Cestovatelské přednášky
Další formou event marketingu jsou přednášky, které pořádají cestovatelé. Přednášky často slouží nejen k předání vlastních zkušeností a pobavení, ale také jako možnost propagace produktů, například vlastní vydané knihy nebo outdoorového vybavení. Vedle cestovatelských přednášek existují i různé festivaly a výstavy.
Event marketing jako forma partnerství
Pokud se značka stane partnerem akce nebo festivalu, také se jedná o formu event marketingu. Tento typ partnerství přináší podobný efekt jako u pořádání vlastní akce - umožňuje využít událost k propagaci produktů / služeb a k posílení vztahu s cílovou skupinou.
Příklady událostí vhodných pro partnerství v rámci event marketingu
Konference a semináře
Konference a semináře jsou skvělým způsobem, jak oslovit veřejnost. Tyto konference se obvykle konají i díky partnerství a sponzorským darům, což je právě příležitost k event marketingu. Součástí takových akcí bývá běžně networking. Networkingové akce se ale mohou konat i samostatně. (Akce na podporu propojování zajímavých firem a podnikatelů pořádá například organizace Business for Breakfast). Příklad známé konference:
Brno Bold
Konference Brno Bold každoročně přitahuje odborníky, studenty, profesionály a všechny, kteří se zajímají o vizuální komunikaci a grafický design. Konference nabízí hned několik forem partnerství. Je proto skvělou příležitostí, jak oslovit specifickou cílovou skupinu.
Festivaly a jiné kulturní akce
Festivaly, koncerty, umělecké výstavy a jiné kulturní akce jsou skvělým způsobem, jak oslovit širší publikum. Můžete zde propagovat svou značku a vytvořit pozitivní asociace.
Filmové festivaly
Mezi nejznámější patří např. mezinárodní filmový festival Karlovy Vary. Jeden z nejstarších a nejprestižnějších festivalů v Evropě poskytuje prostor pro prezentaci produktů i služeb, a to obvykle prostřednictvím sponzorství, VIP akcí a doprovodných aktivit. Dalším příkladem festivalu je např. NeFeNeFi – nejkratší filmový festival ve Velvarech.
Food festivaly
Oblíbenou formou propagace jsou vedle pivních a vinařských akcí také food festivaly, které se u nás těší velké popularitě. Jednotlivé gastronomické podniky totiž zde získávají skvělou příležitost představit své produkty.
Plesy
Velkou příležitostí k propagaci bývají i gala večery a plesy. Plesy často zahrnují různé možnosti sponzorství, partnerství a další marketingové aktivity. Navíc plesy, které jsou určené pro určité komunity nebo skupiny (např. plesy vysokých škol, měst, profesních organizací atp.) poskytují skvělou příležitost, jak se přímo propojit s vybranou cílovou skupinou.
Ostatní kulturní akce
Příklady kulturních akcí jsme již uvedli u event marketingu v rámci veřejných událostí – Bernard fest, vinařské události, cestovatelské přednášky…
Sportovní události
Sportovní události jsou další oblíbenou formou event marketingu. Ať už sami pořádáte závod, nebo naopak plánujete partnerskou spolupráci, sportovní události bývají skvělou příležitostí, jak zvýšit povědomí o značce. Jednou z událostí, která je hojně využívána k event marketingu je například pražský maraton, který patří mezi největší sportovní události u nás. Mnohé značky využívají tuto akci k propagaci svých produktů, a to zejména v oblasti sportovního vybavení, výživy a zdraví. Součástí maratonu jsou totiž různé doprovodné akce a expo, kde se mohou firmy prezentovat.
Benefiční akce
Spolupráce s charitativními organizacemi může posílit vaši značku a zároveň pomoci těm, kteří to potřebují. Dobročinné akce jsou také skvělým způsobem, jak zapojit zaměstnance a zákazníky. Jedná se obvykle o různé akce s benefičním přesahem, které pořádají různé nadace i dobročinné organizace.
Mohlo by vás také zajímat:
- Kdy spustit předprodej vstupenek?
- Vlastní zkušenost: Jak zahájit prodej vstupenek na akci?
- Hledáte nástroj pro pomoc s pořádáním dobročinné sbírky?
- Bezplatné nástroje na propagaci a prodej vstupenek na vaše akce
- Reklamní kampaně na míru pro prodej vstupenek
- Funkce pro pořadatele akcí na smsticketu
Uvažujete o spuštění prodeje vstupenek? Vyzkoušejte náš moderní a zároveň velice jednoduchý vstupenkový systém, který Vám pomůže s prodejem, propagací a také odbavením. Ozvěte se nám na e-mail poradatel@smsticket.cz, rádi se Vám budeme věnovat.