Vlastní zkušenost: Jak na prodej vstupenek?

Kolegové mě požádali, abych sepsal pár tipů a důvodů, jak a proč prodávat vstupenky přes smsticket. Byl jsem pro tento úkol asi ideálním kandidátem, protože má první reálná zkušenost s prodejem přes smsticket byla v květnu a červnu 2022 a poté ještě jednou v lednu 2023. Jednalo se o přednášku a besedu pro 60 lidí, takže nic velkého.

Mé důvody proč

Nejprve pár důvodů, proč si po třech vlastních zkušenostech myslím, že je smsticket vhodný i pro přednášky tohoto rozsahu a formátu. Šlo o akci pro potenciální investory do nemovitostí v hezkém prostředí salónku jednoho hotelu a součástí byl také menší raut.

  1. Nasazení akce do prodeje nic nestálo
    smsticketu se platí jen provize za reálně prodané vstupenky. Ostatní služby jsou zdarma.
  2. Snadný nákup vstupenek pro každého
    Naše vstupenky lidé kupovali na počítačích, mobilech i tabletech. Nebyli nijak omezováni.
  3. Vstupenky vypadaly dobře
    Všechny vstupenky obsahovaly QR kód pro snadné odbavení. Tištěné vypadaly hezky a profesionálně, což účastníci chválili.
  4. Možnost koupit je kdekoliv
    Vstupenky se daly po celou dobu předprodeje koupit online přes internet i na různých místech ve městě.
  5. Různé formy vstupenek dle preferencí lidí
    Na přednášku pak přicházeli účastníci a organizátoři jim jednoduše skenovali QR kódy z mobilů i z papírových, vytištěných vstupenek.
  6. Všechny kontakty na účastníky
    Po akci i v jejím průběhu jsme stále viděli průběh prodeje a měli kontakty na všechny návštěvníky. Tomu jsme přizpůsobovali kampaň na Facebooku.

Pár poznámek k jednotlivým bodům

Nasazení akce do prodeje mi zabralo asi 15 minut. Dělal jsem to poprvé a nebyl jsem tak zběhlý. Jednalo se o první akcí, takže se ještě nedala použít funkce Kopírování akce. Tato vychytávka pak byla použita při organizaci druhé a třetí (velmi podobné) přednášky a v těchto případech mi vše zabralo jen 5 minut. Změnilo se totiž pouze místo konání akce a ceny vstupenek, protože při druhé přednášce byly dražší z důvodu dražšího pronájmu salónku v hotelu v Praze.

V našem případě koupila většina zájemců vstupenky přes počítač, protože máme specifickou skupinu fanoušků, ale na samotnou přednášku přišli většinou se vstupenkami v mobilech. Někteří při odbavování a skenování kódu otevřeli email v telefonu, někteří měli uloženou vstupenku v Apple peněžence. Minimum účastníků mělo vytištěnou vstupenku na papíře, ale tací mezi příchozími také byli. Čtyři vstupenky byly zakoupeny na infocentru v Brně a příchozí je dostali jako dárek k Vánocům.

Při třetí přednášce v Brně nám velmi pomohla funkce rozeslání informačních SMS. Stalo se totiž, že nám hotel z organizačních důvodů posunul termín zahájení naší akce o půl hodiny a nedalo se to změnit. Když jsme se to dozvěděli, byla prodána asi polovina lístků. Půl hodiny zpoždění sice není moc, ale přesto jsme všem majitelům vstupenek poslali velmi jednoduše SMSkou tuto změnu termínu. Někteří byli i rádi, protože jeli z dálky a měli časový skluz.

Shrnutí

Chápu, že je vám jasné, že nebudu příliš kritizovat naše vlastní řešení ticketingu a protože miluju smsticket, tak bych stejně žádné jiné řešení nehledal.

Nicméně jako pořadateli se mi vlastní zkušenost s prodejem lístků přes smsticket velmi líbila. Bylo to jednoduché, všechny vstupenky jsme prodali, od smsticketu jsme dostali všechna data. Máme dokonce časovou statistiku odbavování, jak přicházeli lidé. Příště možná ohlásíme začátek o 15 minut dříve, než bude začátek skutečný a třeba bude méně opozdilců. Nebo uděláme raut na začátku, a když bude něco dobrého, příjdou určitě všichni včas :-)

Kolegové momentálně pracují na krátkých instruktážních videích, která názorně ukazují, jak zahájit prodej vstupenek na akci. První z celé řady videí naleznete pod tímto odstavcem. Ještě nejsou oficiálně spuštěna a dostupná při vyhledávání na youtube. Tak se prosím podívejte, jak je to jednoduché.

Vytvoření nové akce na smsticket.cz

Budete-li mít libovolný dotaz, neváhejte mi napsat na email karel.sasin@smsticket.cz. Rád Vám odpovím.