Jak propagovat akci v online prostředí - 4. díl: Doporučení pro content marketing aneb jak dobře tvořit obsah
V dalším díle našeho seriálu zaměřeného na propagaci kulturních událostí v online prostředí se tentokrát zaměříme na content marketing neboli tvorbu obsahu. Připravili jsme pro vás užitečné tipy a doporučení, jak připravit atraktivní obsah, který bude mít co největší šanci zaujmout vaši cílovou skupinu a přesvědčit ji k účasti na vašich akcích. Přečtěte si, jak využít sílu online prostoru k propagaci vaší akce pomocí vhodných textů, sloganů a dalších písemných sdělení.
V současné digitální éře je online propagace pro úspěch jakékoli kulturní akce naprosto nezbytná. Ať už pořádáte koncert, divadelní představení, festival, workshop nebo jinou událost, online marketing vám pomůže oslovit široké publikum a zajistit si nové účastníky. Jedním z klíčových prvků online propagace je content marketing, který zahrnuje tvorbu a distribuci atraktivního a vychytaného obsahu, jenž odliší vaši akci od spousty podobných, osloví nové potenciální zájemce a motivuje je k nákupu vstupenek.
Tip: Přečtěte si, jak prodávat vstupenky přes Facebook.
Jak psát texty, které budou skutečně fungovat?
Řekněme si narovinu, že psát texty se určitě nenaučíte “přes noc”. Důležité ale je se nebát začít texty připravovat. I když nemáte žádnou zkušenost s copywritingem, připomeňte si přísloví “s chutí do toho a půl je hotovo” - je na něm spousta pravdy. O vaší akci toho totiž víte nejvíc vy sami a proto je největší šance, že právě vy sami dokážete říct zákazníkům všechny důležité informace.
Zkuste si nejprve sepsat všechna důležitá fakta o vaší akci. Tedy především:
- proč akci pořádáte
- pro koho je akce určena (jak asi vypadá typický návštěvník)
- jaký je program akce
- proč by měli návštěvníci přijít právě na vaši akci a ne na nějakou jinou
- na co se vy sami na akci nejvíc těšíte
- přes jaké kanály budete prodávat vstupenky
(Takto také může vypadat originální content. Zdroj: Facebookový profil Mindicted.)
Základní principy tvorby poutavého textu
Jakmile budete mít pohromadě všechny podstatné informace, můžete je začít skládat do smysluplného textu, který bude mít “příběh” a logiku. Dávejte si pozor především na tyto základní principy tvorby poutavého textu:
- Struktura a formátování: Jasná a logická struktura usnadňuje čtenářům orientaci. Používejte nadpisy, podnadpisy a odrážky pro zvýraznění důležitých informací. Také vhodné formátování (tučné písmo, kurzíva, odrážky) dělá text přehlednějším a atraktivnějším.
- Styl a tón: Pište aktivně a živým jazykem, abyste udrželi zájem čtenářů. Vyhýbejte se odborným termínům, které by mohly být pro některé čtenáře nesrozumitelné. Tón textu by měl odpovídat typu akce a cílové skupině. Pro formální akci zvolte spíše spisovný jazyk, pro neformální událost si můžete dovolit uvolněnější tón s použitím slangových výrazů.
- Jazyk a gramatika: Před zveřejněním textu pečlivě zkontrolujte jeho správnou gramatickou a stylistickou stránku. Kontrolu pravopisu dnes nabízí spousta online služeb i volně dostupné nástroje umělé inteligence. Používejte spisovný jazyk s případným začleněním slangových výrazů pro odlehčení.
- Zaujměte pozornost: Hned v úvodu se snažte upoutat pozornost čtenářů. Používejte emotivní titulky a nadpisy.
- Poskytněte hodnotu: Nabídněte čtenářům užitečné a zajímavé informace, které se jen těžko dozví jinde.
- Vyvolávejte emoce: Používejte emotivní a poutavé příběhy, se kterými se čtenáři snadno ztotožní.
- Vyzývejte k akci: Na konci každého textu vyzývejte čtenáře k určité akci - sdílení, komentáře, soutěž atp.
Kombinujte různé styly a prvky
Při přípravě textu se snažte pracovat s různými formami sdělení i samotného obsahu, aby text čtenáře “nenudil”. Snažte se omezit množství informačního textu - základní faktické informace o akci (datum, čas, místo, program, informace o prodeji vstupenek a dalších praktických záležitostech), které uveďte stručně a přehledně, ale dále je nerozvádějte.
Zaměřte se na poutavý obsah, který snáze vzbudí pozornost. Třeba rozhovory s účinkujícími, umělci, organizátory nebo lektory, připomeňte reportáže z minulých ročníků akce, zajímavosti a fakta o daném tématu, soutěže a giveaway akce pro zvýšení zájmu, zařazujte další interakce.
U každého textu obvykle padne zrak čtenáře nejdříve na jeho vizuální obsah. Nezapomínejte proto používat v článcích odkazy třeba na tématická videa ze zákulisí nebo příprav akce, přidávejte fotografie, plakáty, bannery a další grafické materiály, informujte také o livestreamech a video reportážích pro ty, kteří se nemohou zúčastnit osobně.
Používejte texty pro efektivní propagaci
I když vytvoříte skvělý content, pokud ho nedostanete mezi lidi, bude vám k ničemu. Potřebujete ho tedy účinně šířit. Publikujte ho minimálně na vlastním blogu a odkazujte na něj z dalších zdrojů, ideálně stránek vašich přátel a obchodních partnerů. Nezapomínejte také na:
- Optimalizaci pro vyhledávače (SEO): Používejte vhodná klíčová slova v textu, titulu a metapopisu stránek. Optimalizujte text pro vyhledávače, aby se vaše akce zobrazovala na předních příčkách ve výsledcích vyhledávání.
- Sdílení na sociálních sítích: Vybírejte sociální platformy relevantní pro vaši cílovou skupinu. Pište poutavé titulky a používejte atraktivní obrázky a videa. Komunikujte se svým publikem, odpovídejte na komentáře a dotazy.
- Spolupráce s influencery: Oslovte influencery vhodné pro danou oblast a cílovou skupinu vaší akce. Domluvte se na sponzorovaných nebo barterových příspěvcích, recenzích nebo sdílení informací o akci.
Promyšlený content marketing je klíčovou součástí úspěšné online propagace každé kulturní akce. Respektujte základní principy psaní poutavého obsahu a nebojte se experimentovat s různými druhy textů a formáty. Využívejte sílu online prostředí k šíření vaší události do všech cílových skupin. A pamatujte, že žádný učený z nebe nespadl - pokud se vám nějaký obsah tolik nepovede, rychle se na něj zapomene a příště budete určitě lepší. Především na sociálních sítích totiž není nic staršího než včerejší den.
Máte nějaké dotazy k našim službám nebo potřebujete pomoc třeba se založením akce? Rádi se vším poradíme a pomůžeme. Stačí nás kontaktovat na poradatel@smsticket.cz.
Přečtěte si také:
- Propagujte vaši akci na sociálních sítích
- Propojte vaši akci s událostí na Facebooku
- Funkce pro efektivní prodej vstupenek na vaše turné
- Pokladní systém pro prodej vstupenek online i na místě
- Kdy spustit předprodej vstupenek?
(Foto cover: Filip Blažek, Animefest 2023 - BVV Brno)