Případová studie: Jak zaplnit hlediště s pomocí marketingových kampaní od smsticketu

Mnoho pořadatelů, kteří používají smsticket, ví, že nejsme zdaleka jen vstupenková platforma. Pomáháme nejen s hladkým odbavením, ale také s tím, aby se zaplnilo hlediště. V tomto článku názorně ukážeme, jak se jednomu pořadateli s pomocí našich marketingových kampaní podařilo jedno takové hlediště zaplnit, a to s velice omezeným rozpočtem.

Výzva pro pořadatele: Zaplnění hlediště

Zajistit potřebnou obsazenost může být pro pořadatele tou největší výzvou. Zvláště pak, když chybí dostatečné finanční prostředky na reklamu. My v smsticketu moc dobře víme, že práce s rozpočtem může být velice náročná a investice do reklamy vždy obnáší určité riziko. Přece jen je to další náklad, který vás vzdálí od čísel, kterých potřebujete dosáhnout, aby akce byla výdělečná.

Marketingové kampaně od smsticketu

V průběhu let jsme v smsticketu do naší nabídky služeb pro pořadatele zavedli i reklamní kampaně, které si lze po spuštění akce do prodeje jednoduše objednat. Toho využila i dobročinná organizace Dnes pomáhám, která prostřednictvím platformy smsticket spustila prodej na akci „Standup pro lepší zítřky“. Vzhledem k povaze charitativní akce byly jejich prostředky velice omezené a investice do kampaně se v jejich případě odvíjela od toho, jak se dařilo prodeji vstupenek. Termín akce byl 6. června 2024 a lístky byly v prodeji již od března. S ohledem na omezený rozpočet byla kampaň rozdělena do dvou vln:

První vlna: Emailing s využitím smsticketu

Jednou z největších výhod smsticketu je, že máme rozsáhlou databázi návštěvníků se souhlasem k případnému oslovení, kteří v minulosti projevili zájem o určitý typ akce. Na základě toho jsme schopni připravit mailingovou kampaň na míru, jež osloví pouze ty návštěvníky, které zajímá vybraný žánr. V tomto případě smsticket obeslal skoro 12 000 návštěvníků v oblasti Jižní Moravy, kteří v minulosti navštívili stand-up show. Oslovující email byl odeslán v neděli 19. května v 17:00.

Bezprostředně po odeslání emailu jsme během následujících dní zaznamenali nárůst prodejů:

Trend prodeje vstupenek

Výpočet návratnosti z emailingové kampaně

Podle našich údajů se prostřednictvím mailingové kampaně smsticketu prodalo minimálně 20 vstupenek. Pro výpočet návratnosti použijeme průměrnou cenu vstupenky 590 Kč. Při prodaném počtu 20 vstupenek se po odečtení provize dostáváme na částku 11 328 Kč – minimální obrat z mailingové kampaně.

  • Výnos po odečtení provize: 11 328 Kč
  • Náklady na kampaň: 1000 Kč (příprava) + (0,3 Kč × 11 727 odeslaných emailů) = 4 518 Kč
  • Cena kampaně včetně DPH: 6 676 Kč
  • Minimální výnos po odečtení nákladů první vlny: 4 652 Kč

Druhá vlna: Reklama na Facebooku

Organizace Dnes pomáhám se po společném odsouhlasení rozhodla investovat do facebookové kampaně, kterou jsme pro ni vytvořili na míru. Tato strategie se osvědčila jako úspěšná. Reklamní kampaň na Facebooku byla spuštěna poslední týden před samotnou akcí. Náklady na samotnou reklamu na Facebooku činily 5 564 Kč bez DPH. Za přípravu kampaně běžně účtujeme 3 000 Kč bez DPH. I bez poskytnutí slevy na naši pracovní část by byla investice do kampaně stále výnosná. Tato sleva se vztahovala pouze na přípravu kampaně, neboť částku za samotnou kampaň inkasuje přímo Facebook. Během týdne se na cílovou stránku z reklamy dostalo více než 1 044 lidí.

Stanovení konverze

Průměrná konverze u stand-up show je obvykle vyšší než u běžných ecommerce odvětví, pohybuje se kolem 5 % (v ecommerce je to zpravidla kolem 3 %). Vzhledem k vysoké kvalitě obsazení a specifickému zaměření na komediální show předpokládáme, že konverzní míra byla spíše na vyšší straně standardního rozmezí mezi 5 % a 10 %. Pokud pro výpočet počtu prodaných vstupenek použijeme spodní hranici 5 %, můžeme očekávat minimálně 52 prodaných lístků:

Výpočet návratnosti

Pro výpočet použijeme průměrnou cenu vstupenky 590 Kč. Při prodaném počtu 52 vstupenek se po odečtení provize dostáváme na částku 29 453 Kč – minimální obrat z facebookové kampaně.

  • Výnos po odečtení provize: 29 453 Kč
  • Náklad na kampaň: 3 000 Kč (příprava) + 5 564 Kč (vydaná částka na Facebook) = 8 564 Kč
  • Cena facebookové kampaně včetně DPH: 10 362 Kč
  • Minimální výnos po odečtení nákladů druhé vlny: 19 091 Kč
Obrat a výnos z obou marketingových kampaní

Celkový obrat z obou kampaní po odečtení provize činil 40 780,80 Kč, zatímco minimální celkový výnos po odečtení nákladů dosáhl částky 23 742,80 Kč, což potvrzuje efektivitu našich reklamních strategií. Navíc, díky poskytnuté slevě, zohledňující benefiční ráz akce, byl výsledný výnos vyšší.

Výpočet finální částky:

  • Celkový obrat po odečtení provize: 40 780,80 Kč
  • Celkové náklady na kampaně včetně DPH: 17 038 Kč
  • Celkový výnos po odečtení nákladů: 23 742,80 Kč

V rámci akce bylo prodáno 292 vstupenek, z nichž minimálně 72 vstupenek bylo prodáno díky našim marketingovým kampaním. Téměř čtvrtina všech prodaných vstupenek tak byla zajištěna prostřednictvím našich strategií.

Závěr studie

Pokud váháte nad investicí do reklamy, naše případová studie dokazuje, že s ohledem na cílení a povahu akce můžete dosáhnout významného nárůstu prodejů. Správně navržené a cílené marketingové kampaně mohou výrazně přispět k úspěchu akce, a to i při omezených finančních prostředcích.

Mohlo by vás také zajímat:


Pokud hledáte spolehlivého partnera pro dosažení návštěvnosti a výnosnosti vašich událostí, smsticket je zde pro vás. Kontaktujte nás na e-mail poradatel@smsticket.cz pro další informace o našich službách a možnostech spolupráce.

Titulní fotografie byla pořízena během charitativního večera Ondřejem Myšákem.