Jak propagovat kulturní akci v online prostředí - 1. díl: Propagujte vaši akci na sociálních sítích
Pokud už prodáváte vstupenky na vaše akce přes smsticket, určitě už taky dobře víte, že starosti s prodejem vstupenek můžete klidně pustit z hlavy. Smsticket poskytuje jednoduchý a spolehlivý nástroj pro předprodej vstupenek i jejich prodej na místě akce. Podporuje všechny nejoblíbenější online platby, platební terminál i nákup za hotovost. Vstupenky můžete posílat mailem, esemeskou nebo využívat fyzické tištěné vstupenky.
Čas, který ušetříte díky bezproblémovému prodeji vstupenek, se vám bude určitě hodit jinde. Jednak při samotném ladění vaší akce, ale především pro její propagaci, abyste měli, pokud možno, „plný dům“. Připravili jsme proto pro vás seriál, ve kterém vám postupně poradíme, jak pro propagaci vaší akce co nejlépe využít online prostředí.
V dnešním prvním dílu vám prozradíme, jak by měla vypadat událost, kterou byste pro vaši akci měli založit na sociálních sítích.
Foto (c) Mizuki Nakeshu: "Hazed: Young Lychee (DE) & DJ Fucks Himself (DE), ARTBAR Brno."
Propagace v online prostředí je pro pořadatele povinnost
Sociální sítě vládnou online světu. Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se s tím dá dělat, což by jistě potvrdil i Jára Cimrman.
Aby byla vaše akce co nejúspěšnější, vůbec neuvažujte o tom, že byste vynechali její propagaci na sociálních sítích, především na Facebooku (a ideálně také na Instagramu). Všichni pořadatelé by měli sociální sítě využívat víceméně povinně nejen k vytváření samotných událostí, ale také k průběžnému sdílení informací a ke komunikaci s potenciálními návštěvníky.
Následujících sedm základních kroků by vám mělo zajistit úspěšnou propagaci a velký organický dosah vaší kulturní akce na sociálních sítích:
- Vytvořte novou událost a vhodně ji pojmenujte. Trefný a nápaditý název zaujme více lidí.
- Vložte do události detaily o jejím konání – datum, čas a místo.
- Přidejte přehledný popis vaší akce a její program, stejně jako další praktické informace třeba o parkování, dopravním spojení na akci, provozním řádu nebo službách, které na akci budete zajišťovat.
- Zvýrazněte hlavní lákadla, na která se mají návštěvníci vaší akce těšit.
- Pracujte s multimédii: Přidejte plakát k akci a další zajímavé multimediální materiály – fotky, videa nebo třeba podcasty. Tím lidem nejlépe přiblížíte atmosféru vaší akce, aby se pro ni mohli nadchnout.
- Průběžně přidávejte další atraktivní obsah. Vytvářejte kreativní posty, které zaujmou cílovou skupinu, pro kterou je vaše akce určena.
- Aktivně komunikujte s návštěvníky, odpovídejte na jejich dotazy a reagujte na komentáře. Zapojení publika podstatně zvyšuje dosah vaší akce.
Tip: Inspirujte se našimi 5 tipy pro lepší propagaci vaší akce.
Jsme tu pro vás a rádi vám pomůžeme na cestě k úspěšné kulturní akci. Neváhejte se kdykoli obrátit na naše kontaktní centrum na e-mailové adrese poradatel@smsticket.cz.
Pokud vás tento článek zaujal, neváhejte ho sdílet.
Přečtěte si také:
- Chcete, aby byly vaše akce pořád lepší? Využívejte data od smsticketu!
- 10 nejlepších funkcí smsticketu pro pořadatele
- Vstupenkový systém bez kompromisů
- Kdy spustit předprodej vstupenek?
- Vlastní zkušenost: Jak na prodej vstupenek?
Foto cover (c) Salik Sláma: "Jaroslav Kmenta, Kino SCALA Brno."