Ticketing pro plesy: zapomeňte na manuální administrativu

Období plesů začíná každý rok v říjnu a končí v březnu. Tedy alespoň to vyplývá z naší kulturní nabídky, která je každým rokem, co do množství plesů, početnější. V sezóně 2024 - 2025 napříč celou Českou republikou naší platformu využilo přes 100 plesových akcí. Pro srovnání v roce 2023 to byla méně než polovina.

Vidíme, že on-line ticketing řešení začínají využívat i pořadatelské subjekty, které by před několika lety neměly na digitální předprodej vstupenek pro svůj ples ani pomyšlení. Typicky se jedná o menší obce, dobrovolné hasičské sbory, sportovní oddíly, školy nebo studentské spolky.

cosples fotofoto: Cosples 2024 vč. úvodní fotografie

Než začali využívat smsticket, prodávali vstupenky na ples pouze fyzicky. Většinou v kanceláři školy, na obecním úřadě nebo na recepci sportoviště. A to pouze za hotové, pouze v konkrétní úřední hodiny a s množstvím zbytečné administrativy s prodejem místenek! A co účetnictví, mohla bych ho vidět?

On-line ticketing ušetří pořadateli plesu desítky hodin práce a hodně nervů.

Zapomeňte na pracnou manuální administrativu, smsticket je vaše nová moderní vstupenka na ples!

Představte si, že nic z výše popsaného už nemusíte řešit. Na smsticketu si vytvoříte plesovou akci, my vám obratem a přesně podle vaší předlohy vytvoříme sebesložitější mapu pro místenkové sezení a spustíme on-line předprodej vstupenek.

ples chemikůfoto: Ples chemiků 2024, VŠCHT Praha

Možnosti nákupu vstupenek

  • fyzický předprodej: Zájemce o vstupenky musí přijít na konkrétní fyzické místo ve specifickou otvírací dobu.
  • on-line předprodej: Nakoupí kdykoliv a odkudkoliv s připojením na internet. Na PC nebo z mobilu. To je ta správná moderní vstupenka na ples.

Platba

  • fyzický předprodej: V drtivé většině případů je možné zaplatit pouze v hotovosti.
  • on-line předprodej: Platba kartou, Apple Pay, Google Pay, běžný bankovní převod a QR platba, PayPal a na fyzických prodejních místech i v hotovosti.

Prodej místenek

  • fyzický předprodej: Vytištěná mapka sálu s místenkami na papíře a značení barevnou fixkou již prodaných míst. V lepším případě nevzhledná tabulka excelu. K tomu vytištěné papírové vstupenky s místenkovým číslováním. Velké riziko chyb.
  • on-line předprodej: Přehledná interaktivní seating mapa na telefonu nebo počítači. Vybrat místo zabere několik vteřin a není možné, aby došlo k chybě.

Na míru připravíme prodejní mapu složitého místenkového sezení.

prodejni mapa

Účetní podklady

  • fyzický předprodej: Pracná (nebo žádná) evidence každé prodané vstupenky s problematickým zaúčtováním do účetnictví pořadatelského subjektu. Snad ta hotovost v kasičce bude nakonec sedět. :)
  • on-line předprodej: Automatické generování podkladů pro účetnictví. Zaúčtujete příjmový report a nákladovou fakturu za odvedenou provizi.

Daňové doklady

  • fyzický předprodej: Pokud bude nakupující vyžadovat daňový doklad k nákupu vstupenek, je nutné jej ručně vytvořit.
  • on-line předprodej: Automaticky vygenerován a zaslán na e-mail nakupujícího.

Nákup na fakturu

  • fyzický předprodej: Ten může vyžadovat typicky právnická osoba, která si potřebuje dát vstupenky do nákladů. Fakturu je nutné manuálně vytvořit, zaslat zájemci, čekat na uhrazení a následně mu vstupenky předat.
  • on-line předprodej: Zájemce nás e-mailem kontaktuje a my takový nákup vyřešíme kompletně z vás.

ples ftkfoto: Sportovní ples 2024, FTK Olomouc

Kontrola vstupenek

  • fyzický předprodej: V drtivé většině případů nemají žádný kontrolní a ochranný prvek. Riziko plagiátorství a vpuštění dvou osob na stejnou vstupenku.
  • on-line předprodej: Každá vstupenka má svůj jedinečný QR a číselný kód a je také digitálně podepsaná. Pravost vstupenky i její jednorázové odbavení je zaručené.

odbavenifoto: Festival Kyjograf

Náklady

  • fyzický předprodej: Vynaložený čas osob, kterých se manuální prodej vstupenek pracovně dotkne. Také to mohou být externí grafické práce pro tvorbu vstupenek a jejich tisk. Náklady na provoz fyzického místa v potaz nebereme, protože to primárně slouží jinému účelu.
  • on-line předprodej: Pouze provize ve výši 5% z reálně prodaných vstupenek. Žádné licenční nebo jiné paušální poplatky.

Prostor pro chyby

  • fyzický předprodej: Obecně v prostředí prodeje vstupenek platí, že čím méně lidského faktoru, tím lépe. A fyzický předprodej je kompletně v rukách osoby. Viz. vše výše napsané.
  • on-line předprodej: Celý proces je digitální a automatizovaný a to eliminuje naprostou většinu možných problémů a nesrovnalostí.

Jsme si vědomi toho, že mít prodej plesových vstupenek kompletně on-line může být v některých případech omezující. Stále se totiž najdou návštěvníci, kteří preferují nákup osobně a za hotové. Jsou na to jednoduše zvyklí a každý rok si pro vstupenku chtějí přijít osobně na obecní úřad. I na to je náš ticketing připravený.

Přes smsticket pokladní systém, který máte zdarma k použití a funguje v běžném internetovém prohlížeči, lze vstupenky prodávat za hotové. K tomu vám stačí počítač připojený na internet. Prodané vstupenky zašlete návštěvníkovi na e-mail nebo vytisknete na běžné tiskárně.


Vyzkoušejte smsticket ještě dnes

Další tematické články:


Jste pořadatel plesové akce a uvažujete o on-line předprodeji? Nebo vstupenky přes internet již prodáváte, ale nejste spokojeni s vaším aktuálním ticketing řešením? Napište nám na adresu poradatel@smsticket.cz a my vám blíže představíme naše služby.