Ve světě vstupenek jsou obvyklé dva způsoby zdražování - zdražování po kusech a zdražování v čase. V obou případech by zdražování mělo jít ruku v ruce s propagačními aktivitami. Zdražovací vlny děláte pro akcelerování dalších prodejů. To doprovázíte propagačním sdělením na svém webu a sociálních sítích.
“Pozor, posledních 20 vstupenek ještě za nižší cenu!” nebo “Pozor, levnější vstupenky pouze do konce ledna!”
Zda se vydáte cestou zdražování po kusech, nebo zdražování v čase, je na Vašem uvážení a strategii. Pokud má Vaše akce omezenou kapacitu (malý koncert, přednáška), doporučujeme zdražování po kusech. Jenom tak si totiž dokážete přesně spočítat, kolik potenciálně můžete utržit peněz.
Zdražování v čase bychom volili u velkých akcí jako je festival, kde Vás omezená kapacita tolik netrápí a akci propagujete delší časové období.
Vaše motivace zdražovat vstupenky v průběhu předprodeje, respektive nabídnout ze začátku předprodeje cenu nižší, může být různá.
- Levnější první vlnou chcete “rozhýbat” předprodej vstupenek, aby se akce začala organicky šířit.
- Chcete věrným fanouškům z vašich předchozích akcí nabídnout možnost ušetřit a tím si s nimi budovat lepší vztah. Perfektně funguje v kombinaci se SMS rozesílkou.
- Chcete lidi motivovat k rychlému nákupu, aby s akcí už počítali a později před akcí se nestalo, že už budou mít ve stejný den jiný program.
- Chcete mít reálný ukazatel, jaký je zájem o Vaší akci. To by Vám v ideálním případě mělo přidat na klidném spaní a nakopnout k další práci.
- V případě opravdu dobře probíhajícího předprodeje chcete vydělat více peněz.
Naopak s motivací nakupujících návštěvníků je to výrazně přímočařejší.
- Chtějí si zajistit jisté místo na akci.
- Chtějí ušetřit peníze.
- Chtějí kapele/klubu/pořadateli vyjádřit svoji podporu.
Tip: Nepřehánějte to s počtem zdražovacích vln a pracujte s citelným rozdílem cen. Aby pro návštěvníky byly vlny vůbec motivační, ceny by se měly lišit minimálně o 100 Kč, ideálně ale víc. Zvyšující se cena po příliš malých částkách se mine účinku.
Další tip: Je-li o Vaší akci obrovský zájem a cítíte, že kapacitu vyprodáte, můžete si troufnout zbylé vstupenky zdražit.
A ještě jeden festivalový: V případě hudebních festivalů mohou jít zdražovací vlny ruku v ruce s postupným odhalováním programu. S oznamováním atraktivnějších interpretů roste cena vstupenek.
Kdybyste si nevěděli rady se správným nastavením vln nebo chtěli konzultaci k Vaší cenové politice vstupenek, rádi se Vám budeme věnovat na emailu poradatel@smsticket.cz.