Inspirujte se: vstupenky s pokročilým nastavením prodeje

Spoustu funkcí, které můžete využívat v rámci smsticketu, nám pomáhají designovat přímo naši uživatelé. Díky tomu myslíme u prodeje vstupenek prakticky na všechno, co mohou pořadatelé potřebovat. Dnes se podíváme na možnost rozšířeného nastavení prodeje vstupenek, která se vám bude hodit u mnoho typů akcí.

Ať už pořádáte jednu malou akci, sérii velkých eventů nebo třeba vícedenní festival, budete pravděpodobně potřebovat průběžně pracovat se vstupenkami a jejich prodejními plány. Nejčastějším požadavkem pořadatelů je postupné zdražování, prodávání více druhů vstupenek zároveň (například na jednotlivé dny vaší vícedenní akce) a nabídka vstupenek pro různé cílové skupiny (děti, seniory).

S možnostmi nastavení prodeje vstupenek jdeme však ještě dál. U každého druhu vstupenky jsme přidali pokročilé nastavení.

Jak lze prodej nastavit a jaké rozšířené možnosti nabízíme?

Ve vašem pořadatelském rozhraní můžete u každé vstupenky (ano, u každé zvlášť!) nastavit a různě kombinovat tři základní parametry: prodejní kanál (kde všude se budou vaše vstupenky prodávat), časový plán prodeje (kdy se budou vstupenky prodávat) a viditelnost (od kdy do kdy bude vstupenka viditelná na webu). Pojďme se na tyto tři parametry podívat blíž.

Prodejní kanál

V rámci prodejního kanálu si vyberete podle svých potřeb: můžete prodávat vstupenky online na našem webu, pomocí prodejního iframe i na vašich stránkách a také na našich partnerských webech. Samozřejmě nechybí ani tradiční možnost prodávat nebo tisknout fyzické vstupenky pouze v pokladním systému.

Časový plán prodeje

Je jen na vás, od kdy do kdy chcete mít každou vstupenku v prodeji. Časový plán prodeje hravě zkombinujete s parametry v prodejním kanálu a všechny průběžné změny budou potom probíhat úplně automaticky. Velmi užitečné je například prodávat vstupenky v den akce (za vyšší cenu), případně jen fyzicky v místě konání.

Viditelnost na webu

Samotné zobrazení vstupenky také hraje svou roli v prodejní strategii. Vstupenky mohou být na webu viditelné i když zrovna nejsou v prodeji - návštěvník se může například dozvědět, že studentskou vstupenku lze zakoupit pouze ve vaší pokladně. Můžete samozřejmě zobrazit jen vstupenky, které jsou aktuálně v prodeji. Pro fajnšmekry pak máme i skryté vstupenky, které jsou k dispozici pouze na pokladně pořadatele a tudíž je návštěvník na webu nikdy neuvidí.

Prodejní kanaly

Jak to funguje v praxi?

Ještě trochu tápáte v tom, jak to při práci se vstupenkami obvykle funguje v praxi? Máme pro vás pár příkladů nejčastějších využití.

1. Prodáváte vstupenky na vícedenní festival

Na festivaly se typicky prodávají vstupenky jednodenní a dvoudenní. Jako pořadatel si můžete nastavit časový plán pro každý druh vstupenky:

- dvoudenní vstupenky prodávat online do čtvrtka před akcí
- páteční vstupenky prodávat online do čtvrtka před akcí
- sobotní vstupenky prodávat až do pátečního večera

Kolik vstupenek jste prodali samozřejmě uvidíte ve svém účtu a můžete se podle toho jako pořadatel orientovat, ohlásit kolik zbývá míst a nebo že se blíží další vlna zdražení.

2. Prodáváte vybrané vstupenky pouze na pokladně pořadatele

Máte například studenty, seniory nebo partu blízkých přátel, kterým chcete nabídnout levnější vstupenky, můžete si u nich nastavit skrytou viditelnost. Pojmenovat si je můžete třeba friendlist nebo student a k dispozici budou pouze na pokladně po předložení průkazu/občanky, voucheru nebo jiného dokladu.

Všechna data o příchozích pak budete mít samozřejmě hezky pohromadě a nebudete potřebovat deset různých papírů.

3. Chcete nabízet tištěné vstupenky zdarma pro partnery a sponzory

Můžete vytvořit vstupenky, které se v prodeji vůbec neobjeví. Stačí jim nastavit prodejní kanál pouze pro tisk. Takovou vstupenku si nikdo nemůže koupit online ani se nedá omylem prodat na pokladně pořadatele. V pokladně ji můžete jen vytisknout a věnovat partnerovi akce.

4. V den akce chcete prodávat vstupenky pouze na své pokladně

Vaše akce začíná už za pár hodin a máte stále ještě nějaká volná místa? Rozhodli jste se ukončit online prodej už předcházející den? V tom případě dává smysl prodávat v den akce vstupenky na pokladně.