Tajemství slevových kódů na smsticketu

Pokud chcete podpořit prodej Vašich vstupenek, v smsticketu máte k dispozici možnost jednoduchého vytváření slevových kódů. Jedná se o velmi užitečný marketingový nástroj, který můžete využít pro newsletter, kampaně na sociálních sítích nebo pro spolupráci s influencery a obchodními partnery.

Nejoblíbenější kampaně pro prodej vstupenek na smsticketu

Slevové kódy mohou pomoci nejen zvýšit prodejnost vaší akce, ale lze s nimi také měřit jejich efektivitu a získat tak cenná data o chování zákazníků. Mezi nejoblíbenější nástroje pro podporu patří tyto tři marketingové kanály.

Kampaně na Facebooku

Mezi jeden z nejoblíbenějších marketingových nástrojů na podporu prodeje patří Facebook. Díky propagovaným příspěvkům totiž můžete oslovit nové kruhy potenciálních zákazníků v okolí. V smsticketu navíc pořadatelům nabízíme individuální marketingovou podporu.

Emailové kampaně

Díky emailům můžete kontaktovat zákazníky, kteří projevili zájem o vybraný typ akce v minulosti. U smsticketu má navíc pořadatel přístup ke všem emailovým adresám návštěvníků svých akcí. Pokud vlastník emailu vydal souhlas se zasíláním obchodního sdělení, může pořadatel jednoduše zákazníka oslovit s další akcí a zajímavou nabídkou. Pořadatelé i v tomto případě mohou využít služeb smsticketu a nechat si zpracovat emailovou kampaň.

SMS kampaně

Se smsticketem můžete jednoduše zaslat zprávy těm, kteří již některou z vašich akcí v minulosti navštívili. Prostřednictvím smsticketu navíc můžete nabídnout i slevový kód, který mohou návštěvníci při koupi vstupenek použít. SMS kampaň můžete například zahájit ještě před tím, než spustíte prodej na webových stránkách nebo prostřednictvím sociálních sítích.

Příklady dalšího využití slevových kódů

Vedle těchto hlavních kampaní můžete slevové kódy použít i dalším způsoby, například:

Slevové kódy v newsletteru

Slevové kódy můžete poslat například v rámci newsletteru vybrané skupině odběratelů jako odměnu. Je důležité v emailu uvést, jak dlouho slevový kód platí a zda se jedná o omezený počet vstupenek. Stává se totiž, že někteří příjemci se snaží kód využít až po uplynutí jeho platnosti nebo po vyprodání.

Sleva formou early birds

Zahajujete-li prodej vstupenek na akci, která se však koná za delší dobu, můžete nastavit prodej dvěma způsoby.

  1. Ten první způsob je, že v rozhraní smsticket jednoduše nastavíte postupné zdražování vstupenek. Vstupenky lze zdražovat nejen v čase, ale také podle počtu prodaných kusů. Je zcela na pořadateli, kolik si nastaví počet vln zdražení a jak. Velkou výhodou nasazení akce do prodeje s předstihem je, že se dá díky němu dlouhodobě měřit, jaký je o vstupenky zájem a dle toho pak nastavovat další propagaci.

  2. Druhý způsob vám naopak umožní vytvořit například jednorázovou marketingovou kampaň, kdy můžete prostřednictvím vybraného marketingového kanálu nabídnout vstupenky se slevou jako speciální nabídku pro ty, co si koupí vstupenku s předstihem.

Sezónní podpora prodeje

Díky tomu, že si můžete jednoduše v rozhraní smsticketu nastavit, po jakou dobu bude slevový kód platit, můžete spustit různé prodejní akce podle období (Black Friday, vánoční nebo letní nabídka atp.).

Další možnosti podpory prodeje:

  • Partnerská spolupráce s influencery, ambasadory atp.
  • Placená reklama na Google nebo Seznamu.
  • Letáky s kódem.
  • Online bannery na partnerských stránkách.

Počet slevových kódů, který si pořadatel může nastavit není nijak omezen.

Jak měřit úspěch kampaně

Díky denním reportům mohou mít pořadatelé přehled, kolik lidí si na vybraný kód nakoupilo vstupenku. Dostupné prodejní reporty (které si můžete kdykoliv stáhnout) pak ukazují, jak úspěšný byl například prodej pomocí placeného příspěvku na sociální síti, v reklamě na Google, prostřednictvím newsletteru nebo jednotlivých influencerů atp.

Slevové kódy by NIKDY neměly být primárním marketingovým nástrojem pro příjmy z prodeje vstupenek, ale pouze doplňkem komplexní prodejní strategie. Při nastavování slevové kampaně je klíčové, aby si pořadatelé před spuštěním spočítali, co si mohou dovolit svým zákazníkům nabídnout a zároveň mít z každého prodeje zisk.

I proto je provizní systém smsticketu nastaven na automatický odpočet výše z plné ceny vstupenky. Cílem je, aby pořadatelé byli schopni pečlivě zvážit, kdy a jak budou nabízet případné slevy. Slevové kódy totiž mohou sice zvýšit prodej, ale znamenají také ztrátu příjmů, a to například u zákazníků, kteří by byli ochotní koupit vstupenky za plnou cenu.

Čeho se u slevových kódů vyvarovat

Pořadatelům nedoporučujeme uměle nastavovat vysokou cenu vstupenky a následně dávat velkou slevu, protože to může mít negativní dopad u zákazníků. Velké slevy totiž mohou u zákazníků vyvolat pochybnosti o skutečné hodnotě lístku. Navíc podezřele velká sleva může vyvolat i pocit nedůvěry.

Také nedoporučujeme dělat slevové akce pravidelně. Pokud pořadatelé nabízí slevy pravidelné, mohou se zákaznici naučit vyčkávat na další akci, než si koupí vstupenky. To může vést k další zbytečné ztrátě příjmů.

Související články:


Chcete uspořádat akci a uvítali byste individuální marketingovou podporu? Napište nám na poradatel@smsticket.cz, rádi Vám s propagací akce pomůžeme.