Reklamy na Facebooku: jak je skrýt před zákazníky, kteří už vstupenku zakoupili

Říká se, že "Halíře dělají talíře" a nejen v prostředí kultury je často příhodné šetřit, kde se dá. Koneckonců, není nic horšího, než vyhozené peníze z okna. V tomto případě se jedná o peníze investované do reklamy na Facebooku, která vybízí ke koupi vstupenky na akci někoho, kdo si ji už zakoupil. Opakující se reklama může být v takovém případě i obtěžující a pracně budovaný vztah se zákazníkem tak může utrpět.

„Vstupenku jsem si již koupila, tak proč mi ji pořád nabízíte?!“

Díky pokročilým funkcím Meta Business Suite lze reklamu na akci před návštěvníky, kteří již provedli nákup, skrýt. Je však důležité zmínit, že tato funkce bude fungovat pouze v případě, kdy uživatelé pro nákup vstupenky použili stejný e-mail, jako mají nastavený u svého facebookového nebo instagramového profilu.

Je tedy potřeba počítat s nějakou ztrátovostí. V každém případě se jedná o velice užitečnou funkci, díky které můžeme nastavit vyloučení okruhu Vámi vybraných uživatelů.

Jak vyloučit vybrané zákazníky z reklamy na Facebooku

Zobrazování reklamy na Facebooku a Instagramu omezíme pomocí nástroje Vyloučení vlastního okruhu uživatelů v Meta Business Suite - prostředí, kde se nastavuje cílení reklamy. Napřed ale musíme takový okruh vytvořit:

Export emailových adres ze smsticketu

Nejprve budete muset připravit tabulku ve formátu .csv, která bude obsahovat emaily všech uživatelů, kteří na akci již zakoupili vstupenku. Tuto tabulku si připravíte následujícím způsobem:

  1. ) Přihlašte se do vašeho pořadatelského rozhraní smsticketu a vyberte akci v prodeji, kterou zrovna propagujete a klikněte na podstránku Návštěvníci.

  2. ) Tento seznam návštěvníku rozkliknete a s pomocí tlačítka Export kontaktů vpravo jednoduše stáhnete databázi všech, kdo provedli nákup. export kontaktu

  3. ) Staženou tabulku si otevřete a smažte všechny sloupce kromě e-mailových adres. Tyto emailové adresy je potřeba přesunout do sloupečku A a takto upravený soubor pak uložit do formátu .csv. excel emaily

Import databáze do Meta Business Suite

Připravenou tabulku nyní nahrajete do vlastního okruhu uživatelů v Meta Business Suite. Počítejte s tím, že okruh bude k použití připraven za jeden až tři dny.

  1. ) Otevřete si Meta Business Suite, kde se přesunete do podstránky Okruhy uživatelů.

  2. ) Kliknete na modré tlačítko Vytvořit okruh uživatelů, pokračujete výběrem Vlastní okruh uživatelů a jako zdroj zvolíte Seznam zákazníků. seznam zákazníků

  3. ) Pomocí tlačítka Další se dostanete do dalších kroků, kde připravený .csv soubor nahrajete, pojmenujete např. "e-mail databáze - Můj Festival 2023" a uložením okruh vytvoříte.

  4. ) Vytvořený okruh nyní naleznete v prostředí nastavení cílení Vašich reklam v části Vlastní okruhy uživatelů. Použijete tlačítko Přidat vyloučení. vyloučení uživatelů

Takto vytvořený okruh je potřeba pravidelně aktualizovat o nové kontakty uživatelů, kteří od Vaší poslední aktualizace provedli nákup vstupenky.

Další články týkající se reklamy na Facebooku:


Pořádáte akci a nevíte jak na pokročilé reklamy na Facebooku? V smsticketu neprodáváme jen vstupenky, ale umíme i pokročilé marketingové kampaně. Ozvěte se na e-mail poradatel@smsticket.cz, budeme se vám rádi věnovat.