Moderní vstupenkový systém v roce 2023

Tento článek je věnován zejména aktivním pořadatelům, kteří chtějí používat smsticket naplno a využít všech jeho výhod. V textu shrneme všechny způsoby prodeje vstupenek, které jsme schopni vám poskytnout, abyste byli úspěšní.

Základní recept je vlastně jednoduchý. Úspěšní pořadatelé využívají všechny níže uvedené způsoby distribuce vstupenek a tak dosahují nejvyšších prodejů. Vždy je třeba udělat maximum pro to, aby se mohl každý potenciální návštěvník velmi jednoduše dostat ke vstupenkám a aby je mohl nakoupit způsobem, který mu nejvíce vyhovuje.

Prodáváme vstupenky!

Smsticket poskytuje řešení pro předprodej vstupenek i prodej na místě akce. Předprodej jsme schopni zajistit v rámci naší vlastní sítě, u našich partnerů a na našich prodejních místech. Pro prodej vstupenek na místě vám poskytneme veškeré nástroje, které potřebujete, abyste mohli stále prodávat online a zároveň měli k dispozici i fyzické, tištěné vstupenky.

Zajistíme, abyste mohli prodávat vstupenky online s platbami přes internet (včetně Apple Pay a Google Pay), abyste mohli prodávat vstupenky sami a akceptovat platby hotovostí nebo kartou prostřednictvím fyzického platebního terminálu. Všechny naše nástroje nyní probereme postupně a rozdělíme do hlavních kapitol Předprodej vstupenek (před akcí) a Prodej vstupenek (v průběhu akce).

Komponenty vstupenkového prodejního a pokladního systému smsticket Vstupenkový systém: Webová pokladna smsticket, platební terminál, termotiskárna, čtečka k odbavování návštěvníků s aplikací smsticket Brána

Předprodej vstupenek

V následujících odstavcích popíšeme formy předprodeje, které umíme vyřešit.

1. Předprodej vstupenek online s využitím všech našich funkcí

Předprodej v síti smsticket je potřeba spustit včas. Nasazení akce do prodeje je velmi jednoduché. Čím dříve akci nasadíte a začnete prodávat vstupenky, tím více lidí se o ní dozví. Pokud jste to ještě nikdy nedělali, podívejte se na krátké video o nasazení nové akce.

Lidé aktivně komunikují mezi sebou a proto je důležité, aby byl zejména v období předprodeje využit online prodej, který lze dobře inzerovat a motivovat návštěvníky, aby nákup vstupenek sdíleli svým přátelům, kteří mohou jít na akci s nimi. Často se stává, že jeden aktivní člověk zburcuje partu svých přátel a na vaši akci pak přijdou všichni.

Pracujte s cenou vstupenek. Téměř vždy se vyplatí prodávat nejprve vstupenky za nižší cenu a postupně, jak se akce blíží, tak ve vlnách zdražovat. Případně koukněte na článek o zdražování vstupenek.

Po spuštění předprodeje doporučujeme udělat vše potřebné, abyste akci dostali do povědomí maximálního počtu lidí. K tomu slouží naše nástroje v administraci smsticketu v sekci Promování akce. Mnoho nástrojů pro propagaci vaší kulturní akce vás nic nestojí a můžete si o nich přečíst v článku Bezplatné nástroje pro propagaci akce.

Nezapomeňte použít hlavně QR kódy, prodejní odkazy a prodejní boxy. Jejich nasazení je velmi jednoduché a efekt výborný.

2. Předprodej u partnerů smsticketu a na našich prodejních místech

Samotným nasazením akce do předprodeje na portále smsticket získáte hned automaticky mnoho dalších míst, kde se dají vaše vstupenky koupit. Smsticket má velké množství affiliate partnerů (různé kulturní rozcestníky, žánrové weby, seznamy festivalů, magazíny). Na těchto webech se váš koncert, přednáška nebo divadelní představení ihned objeví.

Prodej u našich partnerů vás nestojí nic navíc. My účtujeme provizi za prodej vstupenek vám (dle naší smlouvy) a v případě, že je vaše vstupenka prodána u některého našeho partnera, pak se s tímto partnerem o provizi rozdělíme.

Pro starší, konzervativnější návštěvníky, kteří preferují nákup tištěných vstupenek, máme také řešení a vaše vstupenky si mohou lidé zakoupit na všech fyzických prodejních místech, kterých máme také dost a stále přibývají nová.

Ani v tomto případě neplatíte nic navíc. Naše prodejní místa provozují města, obce, různá informační centra a často i soukromé subjekty. My jim samozřejmě za prodej vaší vstupenky zaplatíme, ale vás to už nic nestojí.

3. Předprodej vstupenek na vaší pokladně

Máte-li k dispozici vlastní fyzické předprodejní místo, můžete spustit předprodej vstupenek pro lidi, kteří jsou na toto místo zvyklí nebo jej navštěvují z jiných důvodů. Nemusí se jednat jen o pokladnu v kulturním domě. Máme pořadatele, kteří prodávají své vstupenky v partnerské restauraci, v baru, v blízké cukrárně nebo i v kanceláři malé cestovky…

Smsticket pro vás dokáže takové fyzické prodejní místo kompletně vybavit a můžete zde zahájit předprodej vstupenek. K prodeji potřebujete v minimální konfiguraci jen počítač napojený na internet a obyčejnou tiskárnu. Vstupenky lze tisknout na standardní A4 a zároveň posílat návštěvníkům na jejich e-maily. Při větším objemu prodávaných vstupenek vám dodáme i speciální, bezúdržbovou termotiskárnu a fyzický platební terminál. O prodeji online i na vlastní pokladně píšeme detailně na stránkách pro pořadatele.

4. Předprodej předem vytištěných vstupenek a permanentek

Tato možnost se může jevit jako nelogická, ale existují případy, kdy má pořadatel k dispozici velmi omezené prostory a přitom by rád prodával vstupenky a permanentky. Tato situace je běžná třeba u sportovních klubů, které sdílejí sportovní halu s jinými organizacemi a na místě mohou prodávat pouze v průběhu vlastních sportovních utkání.

Pro tento případ lze využít tisk fyzických vstupenek do zásoby. Papírové vstupenky pak jednoduše přinesete s sebou na prodejní místo a prodáváte zájemcům za hotové. Stejně tak můžete vytištěné vstupenky doručit svým partnerům, kteří je mohou prodávat za vás.

Platební terminál smsticket a bezúdržbová vstupenková tiskárna Platební terminál smsticket a bezúdržbová vstupenková tiskárna

Prodej vstupenek

V následujících odstavcích popíšeme formy prodeje vstupenek na místě, které umíme standardně vyřešit.

1. Prodej vstupenek na místě akce online

Ačkoliv je smsticket primárně portálem pro předprodej vstupenek, tak bez problémů zvládá i prodej vstupenek na místě a to i v den samotné akce.

Mnozí návštěvníci nechávají nákup vstupenky až na poslední chvíli a tomu je třeba vyhovět. Mnoho prodejů probíhá těsně před akcí a v některých případech i po zahájení akce.

Setkali jsme se s pořadateli, kteří organizují velmi úspěšné lokální akce, mají téměř neomezenou návštěvnickou kapacitu (farmářské trhy, automobilové závody, burzy…) a lidé jsou za mnoho let zvyklí, že si kupují vstupenku až u vstupu do areálu. To často přináší problém s dlouhou frontou, protože platby na místě v hotovosti prostě trvají déle a k dispozici je třeba jen jedna pokladna. V těchto případech jsme schopni situaci velmi elegantně vyřešit online prodejem těsně před akcí i v jejím průběhu.

U vstupu na akci je možné viditelně umístit QR kód, který ukazuje na detail akce na smsticketu a návštěvník, který se nechce zdržovat u pokladny nebo ten, kdo chce „přeskočit frontu“ tak může stále koupit vstupenky online na svém mobilu po načtení tohoto QR kódu. Takto koupené vstupenky, které jsou zaslány obratem jako email návštěvníkovi, lze ihned odbavit u vstupu aplikací smsticket Brána.

Toto je obrovská výhoda smsticketu! Vstupenky, zakoupené online v průběhu akce, která již začala, jsou během několika vteřin zaslány do odbavovací aplikace Brána bez potřeby cokoliv řešit. Návštěvník po nákupu normálně přejde k odbavení a vstupuje do areálu.

2. Prodej vstupenek na místě za hotové nebo kartou

Výše uvedenou vlastnost lze využít i při prodeji tištěných nebo předem vytištěných vstupenek na vlastní pokladně. Veškeré vstupenky, které vygeneruje pokladní systém smsticket lze odbavit hned několik vteřin po jejich vzniku. Návštěvník preferující nákup těsně před akcí provede nákup, platbu (hotově nebo kartou) a rovnou jde na akci.

Prodejní místo lze také snadno kamkoliv přesunout. Platební terminál smsticket funguje na baterie a připojuje se na nejsilnější mobilní síť, která je v dané lokalitě k dispozici.

Závěr

Smsticket je komplexní vstupenkový systém, který vám perfektně vyřeší předprodej i prodej vstupenek na libovolnou kulturní, sportovní nebo společenskou akci.

Zajistíme vám moderní online předprodej, který bude vyhovovat všem vašim návštěvníkům a dodáme vám i mimořádně spolehlivý prodejní - pokladní - vstupenkový systém včetně tiskárny pro prodej na místě před akcí i v průběhu akce. Zákazníci vám budou schopni zaplatit hotově nebo platební kartou na terminálu, který vám rádi poskytneme také.

Po akci budete mít k dispozici kompletní data o všech návštěvnících, abyste s nimi mohli zůstat v kontaktu a také získali dokonalou představu o prodeji vstupenek v čase. Přesně uvidíte, kdy a jakým způsobem se vstupenky prodaly, kolik se prodalo na prodejních místech, kolik na vašich pokladnách a kolik online. Všechna tato důležitá data jsou vaše a při pořádání další akce je můžete využít, aby byl váš další prodej ještě úspěšnější a efektivnější.


Zaujal Vás pokladní, vstupenkový systém? Napište nám na pořadatelský email a dozvíte se víc. Vše Vám velmi rádi ukážeme.