Vyhodnocujte kampaně chytře a jednoduše s UTM parametry

Máte spuštěnou kampaň, sdílíte příspěvky a posíláte newslettery, ale nevíte, co z toho doopravdy funguje? Nemusíte složitě zkoumat data v Google Analytics, protože v rozhraní smsticketu si tyto informace zobrazíte přehledně a během pár vteřin. Nástroj AXIMA Analytics, který najdete přímo v administraci smsticketu, vám ukáže, odkud lidé přicházejí a co je na vaší akci zaujalo. Jedná se o jednoduchou stránku, která obsahuje několik užitečných údajů, díky kterým například zjistíte:

  1. Kolik lidí v který den navštívilo stránku vaší akce:AXIMA analytics statistiky přístupů
    (Časové rozmezí pro data si samozřejmě můžete nastavit).

  2. Zdroje návštěvnosti a lokace návštěvníků: AXIMA analytics zdroje návštěvnosti
    V přehledu snadno zjistíte, odkud návštěvníci na stránku akce přišli, například z Google vyhledávání, Facebooku, Instagramu nebo z webu, který na událost odkazuje. Zároveň uvidíte, z jakých lokalit se lidé připojují, takže můžete snadno poznat, kde je o akci největší zájem a podle toho lépe cílit budoucí kampaně.

  3. Zařízení návštěvníků stránky a Vaše online kampaně:AXIMA analytics zařízení a kampaně
    Další grafy, které vám AXIMA Analytics zobrazí, ukazují, jaké zařízení návštěvníci použili, zda šlo o mobil, tablet, počítač nebo jiné zařízení a také, jestli jejich návštěvu ovlivnila vaše reklamní kampaň.

  4. Přesné detaily týkající se zobrazených přehledů:
    Ke každému grafu si můžete zobrazit podrobnosti s konkrétními čísly, například kolik lidí z určité stránky nebo lokality stránku navštívilo, kolik z nich použilo vybrané zařízení a kolik přišlo přes konkrétní reklamní kampaň (viz odkaz Detaily v levém dolním rohu u každého grafu). Pokud si chcete zobrazit geolokaci návštěvníků, v přehledu „Lokace návštěvníků stránky“ najdete interaktivní mapu s přehledem jednotlivých oblastí a návštěv: AXIMA analytics mapa

Pokud používáte bezplatné nástroje na podporu prodeje od smsticketu (například prodejní tlačítko, prodejní box nebo iframe), AXIMA Analytics zobrazí přesná čísla návštěv i z těchto zdrojů.

Vaše akce se navíc může objevit také na tematicky zaměřených stránkách smsticketu s vysokou návštěvností, takže v přehledu uvidíte i návštěvy přivedené právě odtud.

UTM parametry: zjistěte, které kampaně opravdu fungují

Nástroj AXIMA Analytics vám ukáže, odkud lidé přicházejí a kdy je o akci největší zájem. Chcete zjistit, které kampaně fungují nejlépe? Přidejte UTM parametry! Nastavíte je během chvilky a výsledky uvidíte hned.

K čemu UTM parametry slouží:

  1. Zjistíte, co skutečně funguje: Uvidíte, odkud na vaši akci lidé nejčastěji přicházejí, jestli z Facebooku, newsletteru nebo třeba z článku na partnerském webu.
  2. Lépe pochopíte, co lidi zajímá: Snadno díky tomu poznáte, které příspěvky, články nebo reklamy opravdu přitahují pozornost a vedou návštěvníky na váš web.
  3. Ušetříte čas i peníze: Díky přehledným datům uvidíte, do jakých kanálů se vyplatí investovat a kde má vaše propagace největší efekt.

Ten, kdo umí vyhodnocovat data, lépe plánuje propagaci a prodává víc vstupenek.

Co jsou UTM parametry?

UTM parametry jsou krátké kódy, které se přidávají k URL odkazu. Umožňují vám vytvořit jedinečný odkaz, který pomůže sledovat, odkud návštěvníci na web přicházejí. Jakmile někdo klikne na odkaz s UTM parametry, AXIMA Analytics tuto informaci zobrazí přímo ve vašem přehledu návštěvnosti. Z přehledu tak snadno zjistíte, které aktivity přivedly na stránku nejvíce návštěvníků, například:

  • konkrétní facebooková pozvánka nebo post s odkazem na akci,
  • newsletter s pozvánkou a odkazem na stránku akce,
  • reklamní e-mail se slevovým kódem pro vybrané zákazníky,
  • počet návštěv z odkazu vloženého pro koupi vstupenek u facebookové události,
  • článek na partnerském webu nebo blogu s odkazem na prodej vstupenek,
  • odkaz sdílený v Instagram Stories nebo v bio,
  • spolupráce s influencery, kteří sdílejí odkaz s unikátním UTM.

Každý odkaz může mít vlastní UTM parametr, takže přesně uvidíte, která aktivita přivedla nejvíce návštěvníků. AXIMA Analytics zároveň zobrazují i počet nákupů ve vybraném období. Pokud tedy zaznamenáte nárůst návštěvnosti spolu s vyšším počtem prodaných vstupenek, můžete snadno vyhodnotit, že daná kampaň byla úspěšná.

Přidáním UTM parametrů do URL získáte jasnější přehled o tom, odkud návštěvníci přicházejí, a které kampaně fungují nejlépe. I jednoduché označení odkazů vám pomůže lépe vyhodnocovat marketing a plánovat další propagaci efektivněji.

Kolik potřebuji UTM parametrů pro měření?

Abyste zjistili, kolik návštěvníků vám konkrétní kampaň přivedla na stránku vaší akce, stačí sledovat jediný UTM parametrutm_campaign, pomocí kterého můžete:

  • Jednoduše pojmenovat konkrétní kampaň: Díky tomu snadno poznáte, odkud návštěvníci přišli, aniž byste museli složitě dohledávat, který odkaz byl kde použit. Každému odkazu dáte jedinečný název kampaně, například:
newsletter_podzim2025, fb_post_koncert_brno nebo influencer_klara
  • Vidět v přehledu, kolik návštěv daná kampaň přinesla: V přehledech AXIMA Analytics se všechny návštěvy označené tímto parametrem automaticky zobrazí v sekci "Vaše online kampaně". U každé kampaně tak uvidíte přesný počet návštěv, které na stránku akce přivedla.

  • Porovnat jednotlivé kampaně mezi sebou: Pokud používáte více propagačních kanálů (například newsletter, Facebook nebo partnerský web), stačí každé kampani přidělit jiný název. V přehledu pak snadno porovnáte, která aktivita přinesla největší návštěvnost nebo vedla k nejvíce prodejům. Díky tomu můžete příště rozpočet i energii směřovat tam, kde má propagace největší efekt.

Hodnota z parametru utm_campaign se automaticky propíše do přehledu „Vaše online kampaně“ v AXIMA Analytics. Díky tomu uvidíte přehledně, jaké marketingové aktivity přivedly návštěvníky přímo na stránku vaší akce, a to bez nutnosti otevírat externí nástroje.

Ukázka URL s UTM parametrem:

https://www.vasweb.cz/?utm_campaign=letni_kampan_facebook

Jak vytvořit vlastní odkaz s UTM parametry

Pro vytvoření UTM odkazu můžete použít libovolný online nástroj. Protože však v našem případě sledujete jen jeden parametr, ideální volbou je Tlinky.


S nástrojem Axima Analytics získáte přehled o návštěvnosti automaticky a zdarma. Stačí začít prodávat vstupenky přes smsticket ještě dnes a využívat funkce, které vám pomohou růst.

Máte dotaz? Potřebujete pomoc s nastavením UTM parametrů? Napište nám na poradatel@smsticket.cz, rádi poradíme.