Ticketing pro Kulturní domy: Šetřete čas i peníze a zvyšte prodeje vstupenek

Tento článek je určen provozovatelům kulturních domů, kulturních center a obdobných institucí, kteří hledají efektivní řešení pro prodej, správu a propagaci svých akcí. Služba smsticket je navržena tak, aby splňovala specifické potřeby takových provozů. Od roku 2016 se staráme o ticketing desítkám kulturních domů a úspěšně jim pomáháme s prodejem vstupenek.

Víte, jaký ticketing je pro vás nejlepší?

Každý organizátor a pořadatel si může v dnešní době zvolit z mnoha služeb a řešení. Jen v České republice se této oblasti věnuje více než 30 firem. Každý své řešení prezentuje jako unikátní, ale pokud se na nabídku podíváme zblízka, můžeme všechny dostupné služby rozdělit vlastně do dvou hlavních kategorií.

Můžete si pořídit a nainstalovat vlastní ticketingový systém a vše si managovat ve vlastní režii nebo využít služby ticketingového portálu, který vám s mnoha věcmi pomůže. Je lepší pořídit si vlastní ticketingový systém nebo využívat služeb ticketingového portálu? Podívejme se na silné a slabé stránky těchto dvou odlišných přístupů.

Vlastní ticketingový systém

Silné stránky:
  • Akce pod 100% kontrolou - Nasazování akcí do prodeje, nastavení prodeje, změny na akci, prezentace akce na internetu, nákupy a transakce, atd...
  • Data k dispozici - Kontakty na návštěvníky, sdílení dat do dalších služeb jako například Meta reklamy a analytické data např. Google Analytics.
  • Nízké provize za prodej vstupenek.
Slabé stránky:
  • Každodenní operativa leží na vašich zaměstnancích - Komunikace s návštěvníky, hledání a vracení plateb, rušení a případný přesun akcí.
  • Vstupenky se prodávají pouze na vašem webu a ve vaší pokladně.
  • Vysoké pořizovací náklady a licenční poplatky, nutnost správy a instalace.
  • Poplatky za aktualizace a úpravy systému.

Služby ticketingového portálu

Silné stránky:
  • Zařídí za vás vše, co souvisí s nasazením akce do prodeje, přesunem nebo zrušení akce. Informuje majitele vstupenek, vrací peníze.
  • Komunikuje s návštěvníky, řeší jejich dotazy a problémy.
  • Marketingový nástroj díky vysoké návštěvnosti, propaguje vaše akce.
  • Vstupenky jsou v prodeji také na webu portálu, na partnerských webech a na jeho prodejních místech.
  • Poskytuje vám své know-how a zákaznický support.
  • Obvykle žádné pořizovací náklady.
Slabé stránky:
  • Limitovaná správa vaší akce - Nelze obvykle snadno vytvářet a editovat akce.
  • Změny provádí portál na základě emailové komunikace, což je složité, pomalé a neefektivní.
  • Limitovaná data k dispozici - O návštěvnících, nákupech, úspěšnosti marketingových aktivit portálu. Služba je pro pořadatele takový "blackbox".
  • Obvykle vysoká provize za prodané vstupenky pro provozovatele portálu.

Co tedy nabízí smsticket kulturním domům?

Spojili jsme všechny silné stránky obou principů řešení prodeje vstupenek. Vzali jsme jejich výhody a k tomu přidali další. S cílem zjednodušit vám práci, zvýšit úspěšnost vašich akcí a šetřit vám čas a peníze.

Nabízíme samoobslužný systém se zákaznickou podporou, se spoustou funkcí a účinnou propagací vašich akcí. Neplatíte žádné měsíční poplatky, aktualizace, licence ani jiné zbytečné náklady. Pouze nízkou provizi z reálně prodaných vstupenek.

Na trhu působíme od roku 2011, pro kulturní domy pracujeme od roku 2016 jako stabilní a dlouhodobý partner. Doporučujeme vám stanovit si dlouhodobé partnerství jako cíl a kritérium pro výběr ticketingového partnera. V ČR přibývají nová řešení a často také po pár letech mizí. Výměna ticketingového partnera je náročný proces pro celou organizaci.

Spravujte akce v prodeji efektivně

V další části článku vybíráme ze základních vlastností a funkcí systému, které řeší každý kulturní provoz. Pokud máte konkrétní požadavek, který v tomto seznamu nenajdete, obraťte se na nás. Určitě jsme se s ním setkali u jiných zákazníků a umíme jej vyřešit.

Detailně připravený systém

Nasazení akce do prodeje, reporty, marketingové nástroje, propagace nebo třeba odbavení vstupenek na akci. Vše je v systému propracované do posledního detailu, praktické a intuitivní.

Selfticketing

Smsticket umožňuje provozovatelům plnou kontrolu nad správou akcí bez nutnosti čekat na schválení nebo úpravy ze strany ticketingové společnosti. To zlepšuje workflow a zvyšuje efektivitu prodeje vstupenek.

Prezentace akce ve vaší režii

S možností nastavit vlastní texty, fotografie a videa můžete přizpůsobit vzhled a dojem každé vaší akce nasazené na smsticketu, dle vašich představ.

Různé druhy vstupenek a dynamické ceny

Systém umožňuje prodej různých druhů vstupenek, jako jsou dvoudenní, jednodenní, VIP, meet & greet apod., což zvyšuje flexibilitu a uspokojí různé potřeby návštěvníků. Smsticket podporuje zdražování vstupenek v čase nebo po kusech, což umožňuje optimalizaci příjmů a přizpůsobení cenové politiky poptávce.

Pěkný a funkční seating

Připravíme vám různé možnosti sezení na míru. Tvary, uspořádání i velikosti v našich seating mapkách nemají žádné limity. Umíme rozmístit místa do oblouku nebo jiných tradičních i netradičních tvarů, také přehledně zakreslíme půdorys místa konání. Samozřejmostí je jednoduchý nákup z mobilu návštěvníka, možnost blokování míst z prodeje, zasílání vstupenek pro hosty, tisk místenek a další.
Seatingy smsticket

Vlastní prodejní místo a pokladna

Poskytujeme pokladní systém s termotiskárnou pro vaše prodejní místa. Obsloužíte tak návštěvníky, kteří nemohou nebo nechtějí nakupovat online. Pokladna si také rozumí s libovolnou kancelářskou tiskárnou.

Abonmá nebo sezónní předplatné

Máte možnost nastavení předplatného a abonmá pro divadelní série a koncerty, které snadno nabídnete věrným návštěvníkům.

Automatické generování účetních podkladů

Systém automaticky generuje přehledné účetní podklady pro vás a daňové doklady pro návštěvníky, což zjednodušuje administrativu.

Přizpůsobení vzhledu

Nabízíme možnost grafické úpravy PDF vstupenky, předtištěných vstupenkových archů a prodejního boxu na váš web. Vše v souladu s vizuální identitou vaší značky.

Platební terminál

Návštěvníci vám mohou platit platební kartou přímo na místě na akci nebo v prodejním místě.

KD Blansko Foto: zdroj Facebookový profil Kultura Blansko.

Pomáháme vám s propagací a myslíme na každý detail

Nyní se zaměříme na vlastnosti a funkce, které pomáhají s propagací, zvyšují prodej vstupenek a přivádí více návštěvníků na akci.

Adresná a cílená propagace vašich akcí

Vaše akce budou uveřejněné na webových stránkách smsticket.cz, který obsahuje mnoho algoritmů, mechanismů a notifikací. Díky tomu můžeme chytře a adresně doporučovat vaše akce. Web smsticket navštíví v průměru 40 000 návštěvníků denně a více než 500 000 uživatelů má u nás vytvořený účet.

Automatická propagace všech akcí na partnerských webech

Z webových stránek smsticket.cz si denně přebírají akce naši partneři. Mezi ně patří Festivaly.eu, Kdykde.cz, Brnodaily.com, Kultino.cz, Prednaskomat.cz a mnoho dalších, kteří zvyšují dosah vašich akcí.

Veřejný profil pořadatele

Vytvoříme vám automaticky veřejnou pořadatelskou stránku. Můžete na ní prezentovat všechny své akce na jednom místě, bez ohledu na místo a čas jejich konání. Veřejná stránka velmi pomáhá vašemu SEO a zvyšuje prodeje vstupenek.

Optimalizace pro vyhledávače

Díky výbornému SEO našeho webu, pomáhá vašim akcím již samotné nasazení do smsticketu s lepším umístěním ve vyhledávačích jako jsou Google a Seznam. Výrazně zvýšíme vaši viditelnost na internetu.

Infolinka pro návštěvníky a pořadatele

Provozujeme infolinky, které poskytují emailovou i telefonickou podporu a informace pro návštěvníky a pořadatele. Nemusíte se starat o komunikaci s návštěvníky a na pořadatelské telefonní lince jsme vám kdykoliv k dispozici.

KD Nové město na Moravě Foto: zdroj Facebookový profil Nové Město na Moravě.

Snadná implementace prodejního formuláře

Prodejní formulář (iframe) lze snadno implementovat na váš web. Integrace prodejního iframu na webové stránky kulturního domu usnadňuje návštěvníkům nákup vstupenek.

Sběr e-mail kontaktů

Smsticket umožňuje sběr e-mailových kontaktů pro vaši vlastní mailing databázi a tvoření okruhů uživatelů pro remarketing, což zvyšuje efektivitu marketingových kampaní.

Sociální sítě

Zařadíme Vaší akci do našeho kulturního servisu (Topované akce na webu, Facebook a Instagram).

Platební brána Pays

Díky našemu těsnému partnerství s platební bránou Pays, máme naprostou kontrolu nad všemi příchozími transakcemi, i nad těmi nepovedenými. Můžeme tak návštěvníkům lépe pomoci dokončit jejich nákup vašich vstupenek.

Spojení s Pays přináší také unikátní marketingovou podporu pro pořadatele. Denně zasílá desetitisíce e-mailů svým zákazníkům s tipy na kulturní akce v jejich regionu.

Celý systém vyvíjíme sami s naším IT týmem. Neustále jej zlepšujeme a přidáváme další funkce a drobné detaily, které z praxe vnímáme jako důležité pro provoz kulturních center.

Jaké jsou náklady?

Kulturní domy a centra jsou specifický pořadatel s komplexními požadavky. Neváhejte se na nás obrátit. Rádi s vámi vše nezávazně probereme a následně připravíme individuální nabídku na míru vašim potřebám.

Nulové vstupní náklady

Vstupenkový systém smsticket lze spustit zdarma. Vstupní náklady se týkají pouze volitelných nákladů, jako jsou termotiskárny, příprava seatingových sálů nebo výroba tištěných vstupenek.

Velmi nízké provozní náklady

Platíte jen když prodáváte, a to minimální provize. Účtujeme provizi v jednotkách procent z online nákupu. Tato provize je konečná a mimo jiné pokrývá i náklady na platební bránu.

Reference

Pro kulturní domy pracujeme od roku 2016 a máme mnoho spokojených zákazníků po celé České republice. Mezi naše partnery patří například:

Vyzkoušejte smsticket zdarma

Máte nějaký dotaz, chcete nezávazně probrat možnosti spolupráce? Napište nám na email poradatel@smsticket.cz.

Foto cover: zdroj Facebookový profil Středisko Kulturních Služeb Města Svitavy.