Při prodeji vstupenek vítězí rychlost, přehlednost a jednoduchost nákupu.

Při nákupech na e-shopech řeší všichni obchodníci, aby jim zákazník neutekl těsně před platbou. Existuje na to spousta analýz, které se shodují v jednom základním bodě. Nákupní proces musí být pro zákazníka jednoduchý, přehledný a velmi rychlý.

Při prodeji vstupenek to platí dvojnásob, protože potenciální návštěvník vaší akce kupuje něco, co k životu úplně nutně nepotřebuje a koupi vstupenek si klidně rozmyslí těsně před platbou, pokud mu nenabídnete například vhodnou platební metodu.

Dnes vám popíšeme, jak prodáváme vstupenky na smsticketu a jak se snažíme, aby byl i samotný nákup vstupenek na vaši akci pro zákazníka příjemný. Od samého začátku, když přijde návštěvník na hlavní stránku vaší akce pracujeme na tom, abychom udělali maximum a zájemce už nic neodradilo od dokončení nákupu.

Při letošních úpravách portálu smsticket jsme se zaměřili na důležité vlastnosti, které vám dnes představíme. Jde hlavně o:

  • Dostatečné informace o vaší akci
  • Správné chování stránek nákupního procesu na počítačích a mobilech
  • Přehledné a pravdivé zobrazení všech cen
  • Rychlá, pohodlná a spolehlivá platba za objednané vstupenky
  • Spolehlivé doručení vstupenek zákazníkovi

Další odstavce se věnují výše uvedeným bodům.

Dostatečné informace na hlavní stránce akce

Toto je naprosto klíčová věc, která je z větší části ve vašich rukou. Smsticket poskytuje v administraci pořadatele editor, který vám umožňuje perfektně popsat vaši akci, vysvětlit návštěvníkům detaily a průběh akce, přidat množství fotek, videí, seznam účinkujících a všechny další informace, které by měl návštěvník dostat.

Stránku s akcí samozřejmě brzy nalezne Google a dostatečně detailní informace ocení ve svých výsledcích hledání. Prosím, toto nepodceňujte, je to úplný základ úspěšného prodeje!

S editací informací o akcích občas pořadatelům pomáháme, například doplňujeme informace o vystupujících, ale není nás tolik, abychom stihli doplnit vše. Vložení informací o akci je tedy hlavně na vás. Další kroky nákupního procesu už máme na starosti my.

Správné chování stránek nákupního procesu na počítačích a mobilech

V posledním roce jsme „faceliftovali“ nákupní proces tak, aby při objednávce vstupenek nikdo nezaváhal. Řešili jsme skutečně každé jednotlivé tlačítko a jeho umístění. Hodně jsme se zaměřili na zobrazení na mobilech, protože až 70 % nákupů vstupenek probíhá na mobilním telefonu.

Jednoduchý nákupní proces na mobilu

Prodej vstupenek je zvláštní tím, že je hodně variabilní a nastává velmi mnoho kombinací typů vstupenek, cenových úrovní, různých slev v čase, místenkového sezení, permanentek a případně i slevových voucherů. Smsticket podporuje všechny existující možnosti, které si umíte představit, takže jsme poměrně dlouho ladili zobrazení a zjednodušení nákupu, aby to zvládl skutečně každý.

Přehledné a pravdivé zobrazení všech cen

Velmi důležitým faktorem je jasné a přesné zobrazení cen vstupenek a dalších dodatečných služeb. Zákazník musí přesně chápat, kolik stojí vstupenky a kolik dodatečné služby, pokud si je objednal. Nesmí se samozřejmě stát, že je při platbě zákazník překvapen, že mu „naskočily“ nějaké další poplatky, které v průběhu nákupu nikde neviděl. Toto je nešvar, který jinde často vidíme…

Jednoduchý nákupní proces na mobilu

Rychlá, pohodlná a spolehlivá platba za objednané vstupenky

V tomto mimořádně důležitém bodě, který je při nákupu klíčový, máme proti ostatním prodejcům vstupenek velkou výhodu. Používáme totiž vlastní platební bránu Pays a společně ladíme platby za vstupenky tak, aby probíhaly co nejlépe a nikomu se nestalo, že nedokáže za vaše vstupenky zaplatit.

Co je při platbách nejdůležitější? Je to rychlost, přehlednost, pohodlnost a spolehlivost.

Jak konkrétně řešíme rychlost plateb?

Při platbách na mobilu podporujeme Apple Pay a Google Pay. Tyto dvě platební metody dominují a jsou zrealizovány v řádech vteřin. S platební bránou Pays jsme ale vyladili k dokonalosti i QR platby, které velmi často používají zákazníci, kteří kupují vstupenky na počítači. V 90 % případů zvládneme rychlou QR platbu zrealizovat do 15 vteřin! A to je při prodeji vstupenek opravdu velmi důležité, aby bylo možné rezervovaná ale nezaplacená místa opět rychle uvolnit k prodeji.

Jak řešíme přehlednost a pohodlnost plateb?

Každý zákazník je jiný. Někdo preferuje placení přes mobil kartou, někdo naopak vyžaduje QR platbu přes své mobilní bankovnictví. Důležité je nabídnout kupujícímu přesně tu platební metodu, kterou má rád a o to se snažíme.

Analýzou potřeb zákazníků jsme zjistili, že existuje velmi početná skupina těch, kteří by rádi nakoupili vstupenky přes svůj počítač, ale nechtějí to udělat, protože nemohou na svém PC zaplatit přes Apple Pay. Proto jsme se rozhodli připravit zcela novou platební metodu „Pokračuj na mobilu“. Této platební metodě budeme brzy věnovat samostatný článek, protože ji nenabízí žádný jiný prodejce vstupenek.

Pohodlnost platby pro nakupující na PC tedy zvyšujeme tak, že po výběru a objednávce vstupenek na počítači, dokážeme přenést platbu do mobilu zákazníka, kde již jednoduše a pohodlně zaplatí přes svou oblíbenou Apple Pay, kterou nemá ve svém PC k dispozici.

Jak řešíme spolehlivost plateb?

Spolehlivost plateb za vstupenky řešíme opět ve spolupráci s platební bránou. Pouze smsticket dokáže s platební bránou komunikovat obousměrně a proto pozná, proč nebyla daná platba dokončena. I přes veškerou snahu se totiž může stát, že si zákazník platbu rozmyslí, zjistí, že nemá na účtu dostatek peněz, něco jej vyruší při dokončování nákupu…

V těchto případech dokážeme zasílat inteligentní připomínky, protože poznáme, proč nebyla platba dokončena a můžeme zákazníkovi nabídnout jinou platební metodu, kterou již zvládne dokončit.

Foto Filip Blažek: Animefest 2024, Brno

Spolehlivé doručení vstupenek zákazníkovi

Finální částí prodeje vstupenek je jejich doručení zákazníkovi, který si je koupil. Možná si řeknete, že na tom nic není, že je prostě pošleme e-mailem, a to je celé. V smsticketu však v tomto jdeme mnohem dál, protože jsme již prodali milióny vstupenek a víme, na co se ptají návštěvníci na naší zákaznické podpoře.

Nezapomeňte, že vstupenky kupují úplně všichni lidé. Mladí, starší, více nebo méně inteligentní zákazníci. Nakupují lidé, kteří stále preferují vstupenky na papíře nebo tací, kteří musí mít vstupenku uloženou v galerii obrázků v mobilu. Co člověk, to nějaká zvyklost. Z těchto důvodů doručuje smsticket všechny vstupenky hned několika způsoby zároveň, abychom vyhověli všem.

Vstupenky odeslané e-mailem

Ihned po nákupu odesíláme vstupenky mailem, který obsahuje hned několik formátů:

  • V těle mailu je zobrazen QR kód vstupenky a lze jej zkopírovat do galerie obrázků v mobilu. Vstupenkou je tedy již samotný email ve složce doručená pošta.
  • V příloze mailu je také přiložena vstupenka ve formátu PDF a lze ji uložit do souborů, případně vytisknout na tiskárně a někam uschovat.
  • V příloze je dále také vstupenka ve formátu do Apple peněženky, kterou lze kliknutím do peněženky okamžitě přenést. Každý si tedy vybere, která varianta vstupenky mu nejlépe vyhovuje.

Vstupenky odeslané SMSkou

Tuto možnost poskytuje zákazníkům výhradně smsticket a SMS vstupenka se ukazuje jako mimořádně spolehlivá. SMSky prostě nepadají do spamu a jsou vždy spolehlivě doručeny. Čím dál víc zákazníků volí tuto naši dodatečnou službu, protože se jim již mnohokrát osvědčila.

Výhoda SMS vstupenek je dále v tom, že jsou odeslány ihned po nákupu a také v den akce jako připomínka. Na akci tedy návštěvník nikdy nezapomene a svou vstupenku najde v den akce vždy mezi posledními SMSkami v mobilu a nemusí nic složitě hledat.

Jsme v době chytrých telefonů, takže SMS vstupenka již není jen textový kód, ale plnohodnotná vstupenka obsahující název akce, termín, název vstupenky, případně místo k sezení a důležitý QR kód, který potřebuje pořadatel k rychlému odbavení návštěvníka.

smsticket to umí!

Věřím, že pokud používáte smsticket k prodeji vstupenek, jste spokojení. Pokud ještě ne, vyzkoušejte nás a sami se přesvědčíte, že proti konkurenčním ticketingovkám umíme prodávat vstupenky na vaše akce levněji, spolehlivěji a mnohem chytřeji.

Ve výsledku budou spokojeni zejména návštěvníci vašich akcí, kterých bude více, vstupenky koupí levněji než jinde, snadno zaplatí platební metodou, kterou preferují a vstupenky jim doručíme ve formátu, který jim nejvíce vyhovuje.

Foto cover: Sub Focus - Brno, 27.9.2023 (by Michal.Myska)