V tomto předvánočním článku bych se chtěl zamyslet nad tím, proč to tak je a co všechno se snažíme dělat, abychom byli pro pořadatele nejlepší volbou pro předprodej a prodej vstupenek. Máme několik méně viditelných služeb a vychytávek, které pořadatelům pomáhají s prodejem vstupenek, ale mnozí o nich neví. Jsou to naše neviditelné, ale velmi silné trumfy.
Důvodů, proč jsme letos prodali více než trojnásobek vstupenek než loni je poměrně dost. Jednak stále vylepšujeme systém, faceliftujeme náš web s kulturními akcemi, technologicky posilujeme naše serverové řešení, vylepšujeme služby, aby byly vstupenky doručovány naprosto spolehlivě, budujeme sít affiliate partnerů a dalších míst, kde jsou nasazené kulturní akce velmi dobře vidět.
Děláme ale i spoustu dalších věcí, protože jsme pochopili, že mnoho služeb je propojených a pomáhá to prodeji a propagaci kulturních akcí. Propojujeme tedy parkovací a platební služby s prodejem vstupenek, podílíme se na budování chytrých měst, ve kterých chceme přispět v kulturní a společenské oblasti. Zároveň chceme být pro pořadatele akcí férovým partnerem, nenutit nikoho ke zbytečné exkluzivitě, nesmyslným závazkům a vazbě na jediného prodejce vstupenek.
Jsme velmi rádi, když nám pořadatelé sami řeknou, že jsme jejich hlavním prodejcem vstupenek a používají výhradně nás. Ne kvůli smlouvě, ale zcela dobrovolně, protože uděláme hodně muziky za málo peněz. Pořádat kulturní akce je velmi těžké, zodpovědné, riskantní a chce to odvahu. Proto nechceme, aby pořadatelé krváceli na poplatcích za prodané vstupenky. Myslím, že jsme za těch 12 let docela přispěli k tomu, že už i ostatní ticketingovky pochopily, že jim pořadatelé 8-10% z ceny vstupenky prostě nedají, protože prostě nemusejí. Jsme tady totiž my :-)
Pokud se vám zdají předchozí odstavce příliš obecné, čtěte prosím dál. Vše se pokusím vysvětlit konkrétně.
Pracujeme z Brna. Pracujeme z Brna rádi. Jsme ve městě, kde se toho hodně děje, kde je spousta mladých lidí, což je úžasné a inspirující. Naším cílem je vybudovat nejlépe fungující vstupenkovou platformu, která bude sloužit všem pořadatelům. Nejen pořadatelům koncertů v klubech, čímž jsme kdysi začali, ale pořadatelům přednášek, workshopů, školení, charitativních akcí, vzdělávacích, sportovních a obecně akcí pro lidi. A tohle vše se v Brně odehrává každý den, takže se máme kde učit a kde se inspirovat. To, co se my v našem městě naučíme, Vy se smsticketem ve Vašem městě úspěšně využijete!
Foto: V ulicích města...
Dnes již prodáváme vstupenky na fotbal, volejbalová i basketbalová utkání a funguje to. Oblasti, kde nebylo dříve zvykem vstupenky vůbec prodávat v předprodeji online, jsou prolomeny a pořadatelé si to pochvalují. Prostě to jde!
Neviditelné služby smsticketu pro úspěšný prodej vstupenek
Pořadatelé akcí, kteří nás používají, samozřejmě mnohé z uvedených služeb znají, ale ti, kteří ještě zůstavají ze setrvačnosti u konkurence, možná neví, co všechno umíme.
V prvé řadě samozřejmě prodáváme vstupenky. Podporujeme všechny typy moderních online plateb (Apple Pay, Google Pay a připravujeme další…), vstupenky doručujeme mailem jako PDF a ve formátech pro digitální peněženky (Apple Peněženka), notifikace posíláme SMSkami (které nikdy nespadnou do spamu) a dostanou je i ti roztržití zákazníci, kteří se spletli a zadali chybný email. Vstupenky umíme samozřejmě i tištěné, které mohou lidé koupit na mnoha našich prodejních místech…
Výše uvedené by asi měla umět každá dobrá ticketingovka bez rozdílu. My k těmto standardním službám přidáváme například:
smsticket API
Naše API umí úplná kouzla. Kromě toho, že dokážeme smsticket připojit na nejrůznější odbavovací turnikety ve velkých halách a odbavovat naše vstupenky velmi rychle, tak se díky API umíme napojit třeba na online streamovací platformy . Tato možnost je úžasná ve chvíli, kdy v živém vysílání mluvíte o své akci, propagujete ji a vaši diváci vidí přímo v online streamu své nákupy. Každý jednotlivý nákup vstupenek se může ve vysílání nějak projevit (Třeba nějakou cool animací.)
Individuální nákupní proces
Mezi nasazenými akcemi jsou u nás velké rozdíly. Vstupenky na koncert se mohou prodávat jiným způsobem než vstupenky na charitativní běh. Jinak se zase prodávají vstupenky, které obsahují merch. Nákupní formulář umíme na smsticketu upravit. Umíme přidat další položky, input boxy a další prvky, kam mohou lidé zadávat požadované údaje. Stejně tak umíme upravit a individualizovat proces platby a měnit chování naší platební brány. Možností je mnoho.
Individuální komunikace s návštěvníky
U větších akcí jsme schopni individuálně natextovat emaily, které jsou zasílány návštěvníkům. Do PDF vstupenek jsme schopni přidávat další informace, e-maily mohou kromě vstupenky obsahovat další přílohy s instrukcemi, mapami, speciální bonusový materiál, detailní program konference… Tištěné vstupenky mohou také vypadat jinak, než naše standardní. Naše oblíbené notifikační i reklamní SMS mohou pro každou akci obsahovat jiné texty s instrukcemi nebo důležitými informacemi.
Detailní statistiky
Jako jedna z mála ticketingovek (Nevím, zda nejsme dokonce jediní v ČR.) poskytujeme pořadatelům pravdivá data o návštěvnících stránky s nasazenou akcí. Poskytujeme jim všechny dostupné informace o kupujících a jejich kontaktní údaje, které nám poskytli. Vnímáme to tak, že jsme zprostředkovatelem prodeje vstupenek a nakupující jsou zákazníky pořadatelů. Proto nemáme žádné právo tajit informace o nakupujících. Doba, kdy prodejce vstupenek neřekl pořadateli akce, kdo jsou jeho návštěvníci je skutečně již dávno přežitá…
Spousta technologických vylepšení
Rok 2023 byl pro nás ve znamení mnohých vylepšení, která nejsou na první pohled vůbec vidět. Před lety se nám stalo, že jsme prodávali první velkou akci pro cca 4500 lidí a o vstupenky byl obrovský zájem. Tehdy naše servery nezvládly nápor cca 2000 nakupujících v jednom okamžiku a málem odlétly ze serverovny silou svých větráků, které chladily procesory.
Věříme, že to se už nestane. Smsticket dnes už není „jeden server“, jako před deseti lety, ale jedná se o řešení, postavené na 12 výkonných serverech v několika lokalitách. Současně s tím jak roste počet vstupenek a rychle přibývá pořadatelů, kteří nás používají, zvyšujeme náš výkon.
Od ledna 2023 jsme makali na „faceliftech“ webu. Upravovali jsme mnoho stránek a soustředili se hlavně na nákupní proces, aby lidé nakupovali vaše vstupenky co nejpohodlněji. Takových drobných oprav jsme udělali cca 80. Někdo si toho všiml, někdo ne. Každopádně jsme dosáhli významného nárůstu procenta úspěšného a zaplaceného nákupu vstupenek, což je pro pořadatele to nejdůležitější.
Mnoho nových partnerů a externích prodejců vstupenek
Letošní rok byl také ve znamení rozšiřování sítě našich affiliate partnerů, kteří nám velmi pomáhají s prodejem vstupenek. Vstupenky našich pořadatelů jsou vidět na stále rostoucím počtu partnerských webů. Letos jsme takových affiliate partnerů přidali dalších devět.
Odměny našim partnerům vyplácíme my z naší marže. Pořadatelů se tyto odměny nijak nedotýkají a nijak neovlivňují jejich náklady. Pořadtelům akcí je v podstatě jedno, zda je jejich vstupenka zakoupena online přímo u nás, u našeho partnera nebo na fyzických prodejních místech. Pro nás je podstatné, abychom prodej vstupenek maximalizovali.
Z naposledy připojených partnerů můžeme jmenovat například známý magazín KULT, zpravodajský portál BRŇAN nebo zajímavý zpravodajský magazín pro expaty - Brno Daily. Na spolupráci s dalšími trvale pracujeme a nyní řešíme technické napojení dalších tří významných partnerů, u kterých budou vidět akce „našich“ pořadatelů.
Prodej vstupenek podporujeme i nepřímo pomocí našich speciálních partnerů (detailně v další kapitole) a v rámci našich outdoorových kampaní v několika městech (možná jste zaznamenali v ulicích), pomocí našich vlastních kampaní na Facebooku a Instagramu. S námi jste prostě vidět.
Máme velmi rádi a podporujeme spolupráce s partnery, kteří spojují předprodej vstupenek na akce s jinými aktivitami. Za mnohé v roce 2023 lze jmenovat třeba prodej vstupenek na koncert, který byl spojen s prodejem knihy „FREAK OUT – Můj život s Frankem Zappou“ z vydavatelství Andrey Sasínové nebo koncert k příležitosti křestu nové audioknihy Rudy Švaříčka – „Tamtamy času“. Takové spolupráce mají smysl a moc nás baví je podpořit.
Naše podpora pořadatelů není jen teoretickou řečí. Pořadatele podporujeme konkrétními službami, kampaněmi a také propojováním dalších služeb, které poskytujeme my sami nebo naši partneři.
Propojování dalších služeb s kulturou a prodejem vstupenek
Za jeden z největších úspěchů roku 2023 považujeme „Propojování kultury a dalších služeb“. Je až neuvěřitelné, jak moc tato naše aktivita pomáhá v některých regionech pořadatelům akcí! V smsticketu totiž umíme propojit předprodej vstupenek s parkováním nebo jinými aktivitami lidí v daném regionu. Umíme správně oslovovat lidi v regionech a nabídnout jim vstupenky na lokální kulturní a společenské akce.
Připadá vám to jako kouzlo? Neee! Není to ani kouzlo, ani AI – artificial intelligece. Je to SI – „smsticket inteligence“ :-). Ale vážně:
S našimi blízkými partnery, platební bránou Pays a firmou Parkum s.r.o., která provozuje stejnojmenný parkovací systém Parkum v mnoha městech, jsme technologicky propojení a umíme nabídnout ty správné tipy na kulturní akce těm správným lidem. Tato unikátní schopnost smsticketu se nejlépe vysvětluje na konkrétních reálných příkladech, které již fungují.
Propojujeme služby a pomáháme pořadatelům akcí!
Takových chytrých propojení fungují už desítky. Jmenovat lze například tyto obecné:
- Lidé, kteří parkují v konkrétní lokalitě, dostanou automaticky notifikaci o kulturních akcích v daném místě a v jeho okolí.
- Lidé, kteří navštíví určitá místa a provedou online nákup vstupenek, dostanou tipy na kulturní akce v okolí na následující období.
- Někteří zákazníci platební brány Pays, kteří koupí produkt související s kulturou a dají nám souhlas, dostanou bonus ve formě tipů na zajímavé kulturní akce.
- Lidí, kteří používají naše platební a další služby pravidelně v určitých regionech se ptáme, zda mají zájem o zasílání kulturních tipů. Dostaneme-li souhlas, pak jim nabízíme akce "našich" pořadatelů.
Spolupráce s partnery funguje úspěšně i opačně. Větší pořadatelé, kteří organizují akce pro tisíce lidí, mohou díky smsticketu získat za výhodných podmínek unikátní technologii pro vytvoření jednorázového placeného „virtuálního parkoviště“ na pronajaté louce nebo v jiném prostoru v blízkosti festivalu nebo jiného kulturně-sportovního projektu. Technologie Parkum nachází své místo nejen ve městech a obcích, ale i u pořadatelů větších venkovních akcí.
Aut je prostě hodně. Sice někteří měníme typ paliva, ale obecně aut stále přibývá a nevypadá to prozatím tak, že by se tento trend rychle změnil. Proto nám dává smysl propojovat parkování a ticketing…
Chytré město Zlín
Hezkým příkladem propojování našich chytrých technologií je například město Zlín, kde funguje platební brána Pays (V rámci portálu občana města Zlína.), Parkum realizuje online prodej parkovného na úplně všech parkovištích ve městě a smsticket prodává vstupenky na zlínské kulturní akce. Toto propojení velmi pomáhá místním pořadatelům s předprodejem vstupenek a naplno se projeví v roce 2024!
Z „Chytrého města Zlína“ mám velkou radost a těší mě, že masivně podpoříme všechny místní pořadatele kulturních, sportovních a společenských akcí, kteří se k nám do smsticketu přidají. Už jen proto, že jsem se tam kdysi dávno narodil 😊.
Všem pořadatelům děkujeme, že nám důvěřují!
Chystáme samozřejmě mnoho dalších vylepšení. Těch, které máme naplánované na první polovinu roku 2024 je asi dvacet. Přejeme krásné Vánoce všem pořadatelům a všem lidem, kteří chodí za kulturou, sportem a jinou skvělou zábavou! Radujte se ze života nejen o Vánocích.
A přátelé, nezpomeňte. Společné zážitky s blízkými jsou lepší dárek než kulma nebo mixér. Vouchery na vstupenky smsticket udělají radost obdarovaným, vám, pořadatelům akcí i nám :-)
Foto v záhlaví: Tom Svoboda - Adventní Gospely