Narozeniny Šantovky plně v režimu smsticket a Pays

V sobotu 2. září se konaly velkolepé oslavy 10. narozenin olomoucké nákupní galerie Šantovka a zlatým hřebem narozeninového dne byla velká hudební party na ploše před nákupní galerií. Akce se zúčastnilo přes 3000 lidí a pro vstup do areálu bylo nutné si zakoupit vstupenku.

Předprodej vstupenek běžel několik měsíců před akcí, ale kvůli symbolické výši vstupného 100 Kč bez zdražovacích vln si většina návštěvníků nechala nákup až na dny těsně před konáním akce a také na okamžik bezprostředně před vstupem do areálu. Někteří zájemci si v tomto případě chtěli koupit vstupenky až na místě.

To není nic neobvyklého. Neobvyklé ale je, že pořadatel nechtěl vůbec používat fyzické pokladny a tím pádem neměli návštěvníci možnost zakoupit vstupné v hotovosti. Vstupenku tak šlo koupit pouze on-line přes portál smsticket a to i v průběhu celého konání akce.

Vývoj předprodeje za posledních 10 dnů vč. dne konání akce

Odvážné a progresivní

Když jsme se od pořadatelské agentury dozvěděli o jejich plánu vůbec neprovozovat fyzické pokladny a tím pádem nedát lidem jinou možnost, než si koupit vstupenku on-line přes smsticket, byli jsme mírně rozpačití. Velká hudební akce pro několik tisíc lidí bez možnosti koupit vstupenku fyzicky je odvážné rozhodnutí. Ale proč ne, náš systém je na to připraven. Jsou ale na něco takového připravení návštěvníci všech generací?

Uvidíme...

Na vnější stranu plotů areálu jsme umístili bannery s QR kódem, který po naskenování návštěvníka přesměroval na nákup vstupenek. Návštěvník si zvolil počet vstupenek a zaplatil pomocí své platební karty, Apple Pay, Google Pay, nebo pomocí PayPalu. Okamžitě po zaplacení obdržel vstupenku e-mailem i SMSkou a po odbavení vstupenky pomocí aplikace smsticket brána mu byl umožněn vstup do areálu.

Fungovalo to!

Celý proces online prodeje a následného odbavování vstupenek byl spolehlivý. Stabilita a rychlost systému smsticket a automatická aktualizace prodejů každých několik vteřin v odbavovacích čtečkách a mobilech fungoval výborně. Ty jsou totiž připojeny na internet a živě komunikují se servery smsticketu. Díky tomu je možné prodávat vstupenky i během akce a právě prodanou vstupenku obratem ihned odbavit.

Pro nás až trochu překvapivě tento nákupní proces zvládla drtivá většina návštěvníků svépomoci. Několika návštěvníkům, kteří s nákupem na internetu neměli příliš zkušeností, pomohl zaškolený personál pořadatele.

Výhody tohoto plně on-line řešení?
  • Absolutní přehled a kontrola toku peněz ze vstupného.
  • Absolutní přehled o návštěvnosti a to i v reálném čase během konání akce.
  • Bezpečnost. Nemanipulejete s hotovostí a tak eliminujete možné krádeže.
  • Šetříte náklady na personál a budování pokladní infrastruktury. (unibuňka/stan, fyzická kasa, platební terminál, hotovost na vracení, elektřina, UPSky...)
  • Systém automaticky generuje veškeré účetní podklady k tržbám ze vstupenek.
  • Sbíráte data (e-maily, telefonní čísla, Google Analytics, Meta pixel) o všech návštěvnících a tvoříte si tak databázi pro remarketing.
A nevýhody?
  • Nutnost internetového připojení.
  • Návštěvník, který nemá možnost on-line nákupu, se na akci nedostane.
  • Lidský faktor, kdy návštěvník při nákupu z mobilu chybně vyplní e-mail a neobdrží vstupenku. To ale rychle vyřeší zaškolený personál a vstupenku dohledá pomocí telefonního čísla.

Předpokládáme, že toto řešení budeme na kulturních akcích vídat častěji a možná se stane i novým standardem. Je inovativní, šetří peníze, zlepšuje promotérskou work-flow a hlavně je pohodlné pro pořadatele i návštěvníky.

Dobré je také zmínit, že toto řešení nemusí rovnou nahradit fyzický prodej na pokladně. Může koexistovat s klasickým prodejem na místě a pouze suplovat platební terminál a návštěvníkům nabídnout další, pohodlný způsob nákupu vstupenky.

Zajímavost na závěr. Naše platební brána Pays je součástí parkovacího systému Parkum, který je na Šantovce používán pro online platby parkování. Návštevníci, kteří před akcí platili za parkování, obdrželi automaticky informaci o připravované narozeninové párty a mohli si online koupit vstupenku...


Dává Vám takové řešení smysl a chtěli byste jej využít i na své akci? Ozvěte se nám na poradatel@smsticket.cz. Vše nastavíme a zaškolíme Vás.