Prodej vstupenek v roce 2025: Technologické novinky v ticketingu

Články o nových službách, které jsme během roku spustili, obvykle píšeme až na konci roku. Letos je však technologických novinek v smsticketu už tolik, že je rozdělíme na více částí.

Do ticketingu přinášíme od roku 2011 spoustu inovací a osobně věřím, že jsme technologicky nejvyspělejší, ryze česká ticketingovka. Pořadatelé akcí to oceňují, průměrně se u nás zaregistruje a naše služby začne využívat cca 85 nových pořadatelů každý měsíc.

V tomto delším článku vám představím několik našich nejdůležitějších nových služeb, a aby to nebyla jen taková teorie, uvádím v závěru podrobný návod, jak si můžete představené služby okamžitě a velmi jednoduše sami vyzkoušet na testovací akci „Festival v Parku“. Zjistíte tak, jak snadné je pro návštěvníka koupit vaši vstupenku, jak může vstupenka vypadat, jak je zabezpečená atd...

Věřím, že trvale měníme ticketing k lepšímu a následující novinky to myslím potvrzují, posuďte sami:

  1. Všechny vaše vstupenky posíláme návštěvníkům digitálně podepsané a nelze je zfalšovat.
  2. Na přání posíláme návštěvníkům QR kódy okamžitě do SMS, což mají velmi rádi.
  3. Vstupenky mohou být generovány ve vašem designu a s logy vašich partnerů.
  4. Plně podporujeme prodej vstupenek všem zahraničním návštěvníkům.
  5. Snadno můžete distribuovat i vstupenky, které jsou za cenu 0 Kč.
  6. Vaše akce zobrazujeme posluchačům Českého rozhlasu, lidem, kteří parkují ve vaší blízkosti, bydlí v okolí vaší akce nebo pravidelně navštěvují místa v okolí.
  7. Nově je k dispozici odbavovací aplikace smsticket Brána ve verzi pro iPhone.
  8. Zlepšujeme se, ale nezdražujeme!
  9. Jednu pecku si ještě necháme na konec roku...

Některé z uvedených novinek mohou působit nenápadně, ale jejich význam je značný. Takže hezky popořádku:

1. Všechny vaše vstupenky posíláme návštěvníkům digitálně podepsané a nelze je zfalšovat.

Co to vlastně znamená a jaký to má smysl? PDF vstupenka, která je digitálně podepsaná, nemůže být nijak změněna a nelze ji zfalšovat. Máte pak naprostou jistotu, že máte pravou vstupenku, která byla zakoupena a vygenerována portálem smsticket.

Všechny vstupenky smsticket jsou vždy digitálně podepsané

Když si zakoupenou vstupenku (PDF soubor) otevřete v prohlížeči Acrobat Reader, objeví se v horní části lišta a informace o digitálním podpisu. Na podpis se můžete podívat a vidíte, že byl soubor podepsán firmou smsticket s.r.o., a že nebyl dokument nijak neoprávněně upraven. Pokud je podpis v pořádku, je 100% v pořádku i celá vstupenka.

Tuto technologickou novinku považujeme za klíčovou a velmi důležitou. Naši konkurenti tohle neumějí. Elektronicky podepsané vstupenky budou mít stále větší význam a už v příštím roce nabídneme další službu, která s elektronickým podpisem souvisí. Nechte se překvapit.

2. Na přání posíláme návštěvníkům QR kódy okamžitě do SMS, což mají velmi rádi.

Když jsme tuto volitelnou funkci před několika měsíci spustili, netušili jsme, jaký vyvolá zájem. Máme velkou radost, protože to dokazuje oblibu služby u návštěvníků.

Jednoduše řečeno, každý zákazník se může rozhodnout, zda si ke klasické e-vstupence, kterou posíláme standardně e-mailem přidá i vstupenku do SMS. Výhoda spočívá v tom, že takovou SMS s QR kódem odešleme ihned po dokončení nákupu (jako rychlé potvrzení formou SMS) a navíc dostanete připomínací SMS znovu ještě v den akce.

Návštěvníkům pošleme QR kód vstupenky okamžitě SMSkou

Dříve zakoupenou vstupenku už nemusíte složitě hledat někde v historii e-mailu, máte ji prostě v den akce mezi posledními příchozími SMS zprávami.

Pro tuto funkci jsme museli posílit naše servery, protože zejména k večeru, kdy přicházejí návštěvníci na akce, téměř všichni otevírají své QR vstupenky na mobilech. Jsme moc rádi, že se lidem funkce QR vstupenka v SMS líbí.

3. Vstupenky mohou být generovány ve vašem designu a s logy vašich partnerů.

Mnohé ticketingovky generují a posílají zákazníkům stále stejné vstupenky ve vlastním designu a s vlastní značkou. I my standardně posíláme vstupenky s logem smsticket. Pokud si to přejete, dostanou návštěvníci jen jednoduchou vstupenku - černý text na bílém pozadí.

Pokud vám ale hodně záleží na vzhledu vstupenek, velmi jednoduše nastavíme grafiku přesně dle vašeho přání, s vašim pozadím, vaším logem a bez problému i s logy vašich sponzorů a partnerů. (Sponzoři a partneři sportovních akcí na umístění svých log obvykle i trvají.)

Vstupenky kompletně ve vašem vlastním designu a s vaším brandem

Toto platí pro všechny lístky zakoupené online přes internet a také pro všechny tištěné vstupenky na našich i vašich prodejních místech. Prostě vaše skvělá akce – vaše krásné vstupenky. A tak to má být!

A to není vše. Chcete si sami tisknout vstupenky na své vlastní archy A4? To už také umíme. Máte dokonce několik možností. Prostřednictvím pokladny smsticket lze tisknout na výkonné termotiskárně Zebra nebo vaší laserové tiskárně na bílé A4, případně na vaše předtištěné vstupenkové archy s perforací.

4. Plně podporujeme prodej vstupenek všem zahraničním návštěvníkům.

Portál smsticket se připravuje na expanzi do Evropy a doladili jsme plnohodnotnou podporu důležitých jazyků. Aktuálně pracujeme hlavně pro české a slovenské pořadatele, ale vstupenky na české a slovenské akce už roky prodáváme zákazníkům do celé Evropy.

Celý web smsticket a nákupní proces lze jednoduše přepnout do požadovaného jazyka a zákazníci z okolních zemí velmi snadno nakoupí. Když hovořím o celém nákupním procesu, myslím tím samozřejmě vše, co s tím souvisí. Nákup vstupenek na webu, potvrzující e-maily zákazníkům, platby prostřednictvím platební brány. Kompletně celý tento proces je přizpůsoben jazyku zákazníka. Všechny překlady pro nás připravili rodilí mluvčí, takže nákup vstupenek probíhá vždy hladce.

Prodáme vaše vstupenky zahraničním návštěvníkům

Podpora prodeje vstupenek cizincům není pouze o překladu textů na webu. Velmi důležitá je i podpora ze strany platební brány. Proces jsme ladili několik měsíců. Víte, že například platba prostřednictvím QR kódu funguje jinak v ČR a na Slovensku a úplně jinak z Rakouska a Německa? My už to dnes víme a trošku nás letos zahraniční platby potrápily.

Jazykové mutace smsticketu oceňují zejména pořadatelé akcí v blízkosti hranic, kterým takto zvyšujeme návštěvnost ze zahraničí. Na našich statistikách jasně vidíme nárůst zahraničních prodejů a velmi nás to těší.

5. Snadno můžete distribuovat i vstupenky, které jsou za cenu 0 Kč.

Umíme u akcí nastavit vstupenky i místenky zdarma. Proč distribuujeme i vstupenky zdarma, když na nich nic nevyděláme? Prostě proto, že je to důležité pro pořadatele.

Typickým příkladem jsou místenkové akce pro rodiče s dětmi, kdy mají například děti do 6 let vstup zdarma, ale přesto potřebují plnohodnotnou vstupenku, aby měly zajištěné místo k sezení. Funkci jsme letos připravili právě na přání mnoha pořadatelů a osvědčila se velice dobře.

Vstupenka zdarma je pro zákazníka opravdu zdarma. Pokud si návštěvník k takové vstupence nepřikoupí žádnou dodatečnou, placenou službu, což nemusí, nezaplatí ani korunu. Jsme jediná ticketingovka, která nabízí tuto možnost.

6. Vaše akce zobrazujeme posluchačům Českého rozhlasu, lidem, kteří parkují ve vaší blízkosti, bydlí v okolí vaší akce nebo pravidelně navštěvují místa v okolí.

Děláme pro propagaci vašich akcí mnohem víc, než běžná ticketingovka. Akce nasazené v nabídce smsticketu zobrazujeme každý den desetitisícům lidí, kteří provádějí platby prostřednictvím platební brány Pays. Tuto spolupráci s velkou platební bránou máme již třetím rokem a její význam se neustále zvyšuje.

Pays, na rozdíl od menších platebních bran pro e-shopy, poskytuje platby na velkých platebních portálech krajů, měst a obcí. Konkrétně ji používají lidé ve Středočeském kraji, Plzeňském kraji, Libereckém kraji a v Kraji Vysočina na platebních portálech zmíněných krajů ČR. Pays dále používají subjekty s obrovským počtem plátců, ke kterým patří Český rozhlas, Aukro a mnoho dalších.

Po provedených platbách zasílá Pays všem plátcům potvrzení, která obsahují tipy na kulturní akce v daném regionu.

Novinkou letošního roku je spolupráce s Parkum.cz, což je moderní parkovací systém, který používají mnohá města a obce (včetně Prahy, Brna a Ostravy). V potvrzeních platebních transakcí se také vždy zobrazují tipy na kulturní akce v daném městě.

Nabízíme vaše vstupenky lidem, kteří se pohybují poblíž

smsticket v této strategii nepolevuje a zavedli jsme letos také možnost oblíbit si místa konání kulturních a sportovních akcí. Statisíce našich uživatelů budou brzy dostávat automaticky informace o zajímavých akcích na těchto místech. Tuto funkci ještě ladíme, protože nechceme posílat nevyžádané hromadné maily, jak je někdy v ticketingu zvykem, ale výhradně zajímavé informace, které si návštěvníci akcí sami vyžádají a nastaví v rámci svého účtu.

7. Nově je k dispozici odbavovací aplikace smsticket Brána ve verzi pro iPhone.

Pořadatelé a hlavně jejich personál používal roky k odbavování příchozích návštěvníků mobilní aplikaci smsticket Brána pro telefony Android. Výhoda byla v tom, že mobily s Androidem stojí pár korun a stejná verze aplikace je používána i v našich profi čtečkách Zebra, které pořadatelům často půjčujeme.

Tlak ze strany pořadatelů byl ale už neudržitelný, takže jsme letos vydali verzi smsticket Brány i pro iPhone. Když už jsme tuto apku dělali, zohlednili jsme roky zkušeností se starou verzí aplikace a zpětnou vazbu od stovek pořadatelů a odbavovací aplikaci jsme výrazně vylepšili.

Nová verze aplikace smsticket Brána pro iPhone

Nyní mají všichni pořadatelé k dispozici smsticket Bránu i pro iPhone. Jedná se o první verzi, která bude na přelomu roku rozšířena o tři další možnosti, na kterých pracujeme. Odbavování návštěvníků bude mnohem rychlejší a jednodušší. Tak se na nás prosím nezlobte, že nám to chvíli trvalo...

8. Zlepšujeme se, ale nezdražujeme!

V smsticketu chceme budovat nejlepší českou ticketingovou platformu. Děláme to rádi a baví nás to. Když jsme se do toho v roce 2011 vrhli, bojovali jsme i my sami jako pořadatelé vlastních akcí s tím, že si prodejci vstupenek účtovali provizi 8 a někdy klidně i 10% z ceny každé vstupenky.

Vytvořili jsme tehdy na trhu konkurenci, která vedla k tomu, že si dnes téměř všechny ticketingovky účtují mnohem méně. Smsticket účtuje pořadatelům 5% z ceny prodaných vstupenek. Velkým pořadatelům, kulturním domům a pořadatelům charitativních akcí dokážeme ještě slevit.

U konkurence se ale poslední dobou rozmohl takový nešvar, kdy je návštěvníkům při nákupu zdražena vstupenka o nejrůznější nejasné servisní poplatky. A to je pro nás opět nová výzva a motivace jako před léty.

Z dlouhodobých statistik vyplývá, že lidé obvykle kupují dvě až čtyři vstupenky (málokdo kupuje jen jednu vstupenku). Zde je malý příklad u vstupenek, kdy jedna stojí 800 Kč:

Na smsticketu účtujeme servisní poplatek na celý nákup 10 Kč, což při čtyřech vstupenkách vychází na 2,50 Kč na jednu vstupenku. Jinde lze stejné čtyři vstupenky koupit se servisním poplatkem 60 Kč. Opravdu toto pořadatelé chtějí? Tak tohle u nás fakt nebude!

Vyzkoušejte nás!

Máme dlouhodobě nasazenou testovací akci "Festival v Parku". Najdete ji jednoduše přes vyhledávání na naší homepage nebo prostě klikněte sem: Festival v Parku.

Na této akci můžete plnohodnotně otestovat celý nákupní proces a získat vstupenky. Nebudete nic platit, objednejte si vstupenky zdarma.

Testovací akce na smsticketu, kde můžete vyzkoušet nákup a nic neplatit.

Na Festivalu v Parku lze prakticky vyzkoušet výše zmíněné služby:

  • Vstupenka, kterou dostanete e-mailem bude digitálně podepsaná.
  • Pokud si malinko připlatíte, pošleme i QR vstupenku SMSkou.
  • Vstupenka na Festival má vlastní design a logo.
  • Při nákupu můžete přepnout jazyk. Standardně nastaví smsticket jazyk z vašeho prohlížeče.
  • Bez problému koupíte i vstupenku za cenu 0 Kč. Neplatíte pak nic.
  • Vyzkoušejte i slevové kódy a zadejte slevový kód TICKETCZ.
  • Máte-li v mobilu naši aplikaci smsticket Brána, můžete vyzkoušet i odbavení své vstupenky. Kód pro odbavení akce je 852907.

A jak prakticky vyzkoušíte naši masivní podporu pořadatelů a prodej vašich vstupenek? Máte několik možností:

Ve všech případech dostanete po platbě mailovou notifikaci s kulturními akcemi v okolí. Takto na smsticketu podporujeme pořadatele. A tajemství je venku :-)