Vstupenky přes Apple Pay a Google Pay

Od prvního čtvrtletí 2019 byly chytré telefony celosvětově nejpoužívanějším zařízením pro nakupování na internetu. Popularita nákupu prostřednictvím mobilních zařízení byla již od roku 2019 označena jako jeden z největších obchodních trendů, které výrazně napomáhají ke zvyšování online prodeje. Od roku 2020 používá chytrý telefon k nakupování v Evropě kolem 70 % uživatelů. Počet těchto uživatelů navíc kontinuálně roste. Jen v loňském roce nakoupilo celosvětově online odhadem přes 1,8 miliardy lidí.

S rostoucím používáním mobilních zařízení roste i očekávání, že zákazníci budou moci prostřednictvím telefonu provádět vše, co potřebují – vyřizování emailové agendy, běžné pravidelné nákupy, nákupy dárků, nákupy na poslední chvíli, placení účtů atd. Mnoho ze zákazníků jedná na základě okamžitých rozhodnutí podle toho, co zrovna potřebují nebo chtějí, a to platí i o nákupu vstupenek. Právě při tomto rozhodovacím procesu je dostupnost vstupenek klíčová, protože více než 30 % online zákazníků je připraveno koupit lístky okamžitě. Platí proto základní nepsané pravidlo, že s prodejem vstupenek na akce by měli pořadatelé začínat co nejdříve.

smsticket jako moderní platforma pro prodej Vašich vstupenek

Platforma smsticket na očekávání pořadatelů i zákazníků zareagovala nejen plně responzivním webem, ale i usnadněním nákupu z telefonu nebo tabletu díky platební bráně Pays, která nově integrovala metodu Apple Pay a Google Pay. Naše platforma pro prodej vstupenek navíc usnadňuje prodej vstupenek prostřednictvím různých kanálů. Jakmile je totiž Vaše akce (koncert, představení, přednáška) vložena do našeho systému, lze ji velice snadno sdílet, ať už prostřednictvím sociálních sítí, newsletteru nebo na webových stránkách. Díky tomu mají prodejci vstupenek podstatně širší dosah.

Právě sdílení akce prostřednictvím sociálních sítí hraje stěžejní roli, protože 98 % denních uživatelů Facebooku k němu přistupuje z mobilního zařízení. Plně responzivní stránka pro prodej vstupenek spolu s podporou Apple Pay a Google Pay pak usnadní celý nákupní proces, který se stane otázkou několika vteřin. Díky tomu se zvyšuje nejen úspěšnost transakce, ale i samotný vstupenkový prodej.

Proč zrovna Apple Pay a Google Pay

Bezpečnost

Platba pomocí Apple Pay nebo Google Pay je díky opakovanému šifrování bezpečnější než platba kartou. Platební údaje jsou uloženy v tzv. peněžence přímo v chytrém telefonu. Díky tomu jsou data šifrovaná, mění se a informace o platební kartě nejsou nikde zaznamenány. Riziko zneužití karty je tedy minimální.

Rychlost

Tato peněženka v chytrém telefonu podstatně usnadňuje samotný nákup. Zákazník totiž nemusí zadávat nikam údaje o kartě – jednoduše zvolí Apple Pay nebo Google Pay při platbě a následně pouze potvrdí transakci. Rychlost transakce je díky tomu mnohonásobně vyšší, než je u běžného zadávání údajů o kartě nebo u platby převodem, kde si pak zákazník například později koupi rozmyslí a peníze neodešle. Kromě toho, že transakce prostřednictvím Apple Pay a Google Pay jsou mnohem rychlejší, je zde i mnohem vyšší úspěšnost transakce.

Úspěšnost

Pro aktivní používání Apple Pay a Google Pay musí zákazníci údaje o kartě vložit do peněženky. Aby tato karta mohla být přidána do peněženky, musí být nejprve ověřena a teprve pak je v peněžence připravena k okamžitému použití. Vytrácí se tak riziko selhání transakce, například kvůli použití neplatné karty nebo zadání chybných údajů.

Okamžitý přehled

Při zakoupení lístku prostřednictvím smsticket získává zákazník doklad o zaplacení prostřednictvím emailu. Při využití Apple Pay nebo Google Pay si pak může navíc transakci zobrazit přímo v peněžence, aniž by se musel přihlašovat do internetového bankovnictví.

Závěr

Apple Pay se řadí mezi nejpopulárnější platební metody ve světě a popularita této metody dlouhodobě roste i u nás. Například při nákupu vstupenek prostřednictvím smsticket zákazníci již volí raději Apple Pay než bankovní převod. Výše jsme zmínili trend, že od roku 2020 kolem 70 %lidí pro nakupování online používá chytrý telefon. Tento trend sledujeme i na našem portále, kde se již v současnosti prodá většina vstupenek prostřednictvím mobilu. Počítáme, že toto číslo bude i nadále růst.


Máte dotazy? Nebo uvažujete o prodeji vstupenek přes smsticket? Rádi vám na vaše dotazy odpovíme a pomůžeme s předprodejem vstupenek na vaší akci. Napište nám na poradatel@smsticket.cz.