Vstupenkový systém bez kompromisů
Přicházejí k nám stále noví pořadatelé, kteří dosud předprodej vstupenek vůbec neřešili nebo používali nějakou naší konkurenci, se kterou nebyli spokojeni.
Když se bavíme s pořadateli, pro které ještě nepracujeme, tak jsme velmi často překvapeni jejich pohledem na věc a jejich tolerancí ke špatným službám, které jsou buď nesmyslně drahé nebo technicky špatné. Mnozí pořadatelé i kulturní domy využívají pro prodej vstupenek zastaralé systémy a obávají se změny. Přitom naše zkušenosti ukazují, že je přechod k smsticketu vždy jednoduchý a velmi brzy se ukážou jeho snadno měřitelné výhody.
K hlavním problémům zastaralých vstupenkových systémů patří:
- vysoká cena vstupenkového systému a cena za aktualizace
- vysoké a skryté poplatky za prodej vstupenek
- vynucená exkluzivita pro prodejce
- technická složitost řešení, složitá instalace software
- ticketingový portál zatajuje pořadateli data o návštěvnících
- špatná technická podpora pořadatelů i návštěvníků
V smsticketu pracujeme pro pořadatele tak, abychom všechny výše uvedené problémy trvale odstranili. Dále v textu popíšu, jak:
Vysoká cena vstupenkového systému a cena za aktualizace
Některé starší vstupenkové systémy běží jako software na serverech pořadatele nebo dané kulturní instituce (divadla, kulturního domu…). Je jasné, že před patnácti/dvaceti lety bylo toto řešení běžné. Internet byl pomalý, méně spolehlivý a mělo smysl mít nainstalovaný prodejní systém „u sebe“, aby fungoval správně.
Tato doba je ale definitivně pryč. Vstupenkový systém, který funguje na serverech ve spolehlivém housingovém centru poskytovatele, je mnohem spolehlivější, méně náchylný k výpadkům a není třeba se o něj vůbec starat. Není nutné stále něco přeinstalovávat a výpadek počítače vůbec nehrozí.
Samotný provoz moderního vstupenkového systému, kterým je smsticket, navíc nic nestojí. Neplatíte za provoz, elektřinu, upgrady software, IT specialisty, výměny hardware. Platíte pouze provizi za reálně prodané vstupenky. Moderní prodejní systém funguje naprosto spolehlivě a pořád, je vašim návštěvníkům dostupný 24 hodin denně.
Setkáváme se i s případy, kdy například větší divadla platí za provoz předprodejního systému desítky až stovky tisíc ročně a ptáme se proč… Jaký je k tomu dnes důvod? V kultuře není zase tolik peněz, aby mělo smysl utrácet zcela zbytečně.
Vysoké a skryté poplatky za prodej vstupenek
Je až s podivem, kolik pořadatelů, kulturáků a divadel stále akceptuje obří poplatky některých ticketingových společností. Trvale se setkáváme se situací, kdy inkasuje prodejce vstupenek 8 % provizi z každé vstupenky.
Toto bylo běžné v devadesátých letech minulého století, ale dnes??? 8 % je prostě moc. I 6 nebo 7 % je moc! Pokud organizujete kulturní akce pro lidi, jednejte se svým prodejcem vstupenek a plaťte maximálně 5 % provizi nebo méně. Klidně mu pohrozte, že přejdete k smsticketu a uvidíte, že povolí :-). Třeba vám tato metoda pomůže alespoň výrazně ušetřit.
A pozor! Nejde pouze o poplatek z prodeje každé vstupenky. Další běžnou praxí jsou skryté poplatky a další nečekané náklady. V kulturních domech jsme narazili na faktury od dodavatele vstupenkového systému, kdy pořadatel ani přesně nevěděl, za co byla vlastně faktura vystavena. Extrémem byl kulturní dům, který měl v účetnictví za jeden rok faktury od dodavatele vstupenkového systému ve výši 60.000 Kč. A nevěděli za co konkrétně to bylo... Prý nějaký servis nebo možná moduly v systému nebo za platební bránu, možná "vícenáklady" :-)...
My se snažíme pracovat za férovou cenu. Naše služby poskytujeme za provizi 5 % nebo méně. Pokud daný pořadatel používá i náš pokladní systém a prodává s námi všechny své vstupenky, jsme schopni snížit naši provizi v některých případech až na 3 %. A pozor! Naši službou není pouhé technické řešení pro prodej vstupenek přes internet. Je toho mnohem víc, co poskytujeme za naši provizi. V poplatku 5 % pro smsticket jsou už VŠECHNY náklady na servis, podporu, nové verze, platební bránu... Žádným dalším, nečekaným nákladem vás nepřekvapíme.
Foto: Čechomor Kooperativa tour (2. 8. 2022 Svitavy) foto: Lukáš Knoll (Luke Photo).
Vynucená exkluzivita pro prodejce
Cílem každého pořadatele akce je prodat všechny vstupenky. Je běžné, že je daná akce prodávána několika kanály. Má to logiku, protože každý prodejce vstupenek je v některých regionech silnější, jinde slabší. Prodejci vstupenek používají jiný styl marketingu, a toho může každý pořadatel využít. Je proto pochopitelné, že se pořadatel snaží využít více prodejních kanálů, které mu dávají smysl a své prodeje tak maximalizovat.
Bohužel se však rozmohl takový nešvar, že někteří prodejci vstupenek nutí pořadatele k exkluzivitě. „Buď přes nás budeš prodávat všechny vstupenky nebo NIC“. Toto považujeme za nesmysl. Lásku přece za peníze nekoupíš a věrnost hrozbami neudržíš. To ví každý. Takže myslet si, že udržíme pořadatele hrozbami a nucením k exkluzivitě je holý nesmysl. Přesto to někdo zkouší.
Radíme tedy nenechat se vmanipulovat do nesmyslného obchodního vztahu a klidně podávat vstupenky více kanály. My jako smsticket chceme být samozřejmě pro každého pořadatele hlavním prodejním kanálem, protože to má velmi mnoho výhod a naše obchodní podmínky jsou na trhu nejlepší. V žádném případě ale nechceme a nikdy nebudeme pořadatele trestat nebo penalizovat, pokud prodává vstupenky i jiným způsobem než s námi. Myslíme si, že je to tak správně a fér. Jsme s pořadateli na jedné lodi a tak to i zůstane.
Technická složitost řešení, složitá instalace software
V tomto bodě se ještě částečně vracím k prvnímu bodu a ceně softwarových aktualizací. Obecně platí, že vstupenkový systém nainstalovaný na počítači nebo serveru v divadle je nesmysl. Počítače jsou poruchové, občas vypadne disk nebo se něco „kousne“, klasická pomoc „vypnout/zapnout“ nepomáhá. Rozumným řešením je používat systém, který poskytuje spolehlivý prodejce vstupenek, a který funguje v „Cloudu“ na serverech ticketingového portálu.
Obsluha ovládá celý vstupenkový systém prostřednictvím internetového prohlížeče, který je stabilní a je dostupný z jakéhokoliv typu počítače, který je připojen na internet. Smsticket funguje přesně takto. Je vám dostupný kdykoliv a chcete-li provést jakékoliv změny u prodávaných vstupenek, tak můžete, třeba večer doma.
Ticketingový portál zatajuje pořadateli data o návštěvnících
Tento nefér přístup jsme viděli už několikrát. Ticketingový portál se k pořadateli koncertů nebo jiných akcí chová tak, jako by byli informace o návštěvnících jeho majetkem. Toto se skutečně děje a někteří si to nechávají líbit a vlastně ani neví, kdo jsou lidé, kteří přišli na koncert. Pořadatel nemá žádné informace, nemůže své vlastní návštěvníky ani později oslovit, když připravuje další podobnou akci.
V smsticketu fungujeme úplně opačně. Návštěvníci, kteří si koupí vstupenku, jsou v prvé řadě zákazníky pořadatele dané akce a my to respektujeme. Při nákupu nám zákazník sdělí své kontaktní údaje a jasně vyjádří svůj souhlas nebo nesouhlas se zasíláním dalších informací. Tato data má pořadatel k dispozici, aby mohl se svými návštěvníky efektivně komunikovat a poslat jim například dodatečné informace o akci, o případných změnách termínů a další důležité zprávy. Těm, kteří k tomu dají souhlas, může pořadatel v budoucnu poslat i reklamní SMS nebo newsletter s nabídkou svých dalších akcí.
Špatná technická podpora pořadatelů i návštěvníků
Mnozí prodejci vstupenek neposkytují vůbec technickou podporu. Ano, kdo nic nedělá, nic nepokazí, ale tímto stylem by pořadatelé kulturních akcí daleko nedošli. Je třeba si uvědomit, že při prodeji vstupenek jsou technické podpory vlastně dvě a měly by být poskytovány odděleně.
V prvé řadě je to podpora pro pořadatele ze strany prodejce vstupenek. Zde by měl být k dispozici člověk, který perfektně zná prodejní systém a zná problematiku prodeje vstupenek. Další technická podpora by měla být dostupná návštěvníkům, kteří vstupenky kupují.
Dotazů ze strany nakupujících je skutečně velmi mnoho a týkají se vstupenek, plateb, zrušených akcí. V smsticketu řešíme stovky dotazů od návštěvníků každý den, a tím výrazně ulehčujeme práci a šetříme čas pořadatelům, na které se tím pádem obrací mnohem méně nakupujících. Naší velkou výhodou je skutečnost, že máme k dispozici vlastní platební bránu, takže jsme schopni snadno vyřešit potíže při platbách kartou a různé další chyby, které udělá nakupující zákazník. Tím, že vidíme neprovedené online platby hned, jsme schopni ve většině případů problém také ihned vyřešit.
Každopádně zde platí, že zákazník, který je s nákupem vstupenek spokojen, použije příště opět smsticket, a o to nám jde.
Vyzkoušejte smsticket
Všem pořadatelům akcí, divadlům, kinům a klubům radíme, aby si pro prodej vstupenek vyzkoušeli smsticket. Za vyzkoušení nic nechceme, vše je naprosto jednoduché. Na systému pracujeme přes deset let a udělali jsme velký kus práce. V podstatě všechny naše funkce jsou lepší, než má zastaralá konkurence. Tak se změny nebojte a zkuste to s námi. Dejte tomu šanci.