Detailní informace o každém nákupu
Od září 2019 je možné v pořadatelském účtu najít kompletní seznam účastníků, respektive těch, kteří si zakoupili vstupenku na Vaši kulturní akci. Ke každému realizovanému nákupu máte nyní přístup k následujícím údajům:
- Datum a čas nákupu
- Typ nákupu
- Jméno a příjmení nakupujícího
- Email nakupujícího
- 6 číslic z telefonního čísla nakupujícího
- Počet zakoupených vstupenek
- Uhrazená částka
- Zda nakupující souhlasil se zasíláním obchodních sdělení, či nikoliv
Tyto data lze jednoduše exportovat do svého počítače v xlsx tabulce a následně s nimi dál pracovat, importovat do dalších aplikací (např. MailChimp).
Další funkce
Hlavní funkcionalitou této novinky ale není pouhá vizibilita a zpracovávání výše zmíněných údajů, primárně jde o další možnosti týkající se editace samotných nákupů.
- Editace jména a příjmení
- Editace emailu
- Možnost znovu zaslání zakoupené vstupenky
- Zrušení / stornování vstupenky
- Stáhnutí daňové dokladu k nákupu
- Fulltextové vyhledávání v nákupech
Může se stát, že návštěvník Vaší akce zadal při objednávce chybný email, nebo si přeje vstupenku stornovat z důvodu nemoci. Pokud pořádáte akci odbornějšího rázu jako může být například workshop o marketingu, jistě oceníte možnost jednoduchého stáhnutí daňového dokladu k nákupu vstupenky. U takové akce jsou totiž často Vaši návštěvníci zástupci firem nebo živnostníci, kteří si budou chtít vstupenku zahrnout do svých podnikatelských nákladů.
Jak mohu data využít a neporušovat směrnici GDPR?
Ochrana osobních údajů je zejména v poslední době velkým tématem nejen na internetu. U každého provedeného nákupu si nakupující volí, zda souhlasí se zasíláním obchodních sdělení, či nikoliv. Informaci o souhlasu vidíte po exportu dat a v praxi znamená následující:
pokud návštěvník neudělí "souhlas se zasíláním novinek", můžete jej jako pořadatel kontaktovat emailem s informací o akci, na kterou si již zakoupil vstupenku. Jako pořadatel můžete využít podrobnosti tohoto kontaktu pro potřeby šíření obchodních sdělení týkajících se Vašich vlastních obdobných akcí.
pokud udělí návštěvník "souhlas se zasíláním novinek" můžete mu zasílat obchodní sdělení týkajících se všech Vašich akcí (nejen obdobných).
Důležité je, že návštěvník má jasnou a zřetelnou možnost jednoduchým způsobem, zdarma nebo na Váš účet odmítnout souhlas s takovýmto využitím svého elektronického kontaktu i při zasílání každé jednotlivé zprávy, pokud původně toto využití neodmítl (viz § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb.).
Jakmile se seznamem návštěvníků jakkoliv nakládáte, zavazujete se zpracovávat osobní údaje v souladu s český právním řádem, zejména v souladu s GDPR. Doporučujeme projít si přehledný web vytvořený Úřadem pro ochranu osobních údajů.